آیا فینال لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر تمام انگلیسی خواهد بود؟

خوشحالی جردن هندرسون پس از گل نخست لیورپول
خوشحالی جردن هندرسون پس از گل نخست لیورپول Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سال گذشته چلسی و منچستر سیتی برگزار کننده دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بودند و حالا لیورپول و منچستر سیتی این فرصت را دارند بار دیگر فینال این تورنمنت را تمام انگلیسی کنند.

آگهی

تیم فوتبال لیورپول انگلستان با شکست ۲-۰ ویارئال اسپانیا بار دیگر فضا را برای برگزاری یک فینال تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا هموارتر کرد. 

شاگردان یورگن کلوب چهارشنبه شب در ورزشگاه آنفیلد شهر لیورپول میزبان تیم شگفتی ساز اسپانیایی بودند که توانسته بایرن مونیخ آلمان را از گردونه رقابت‌ها حذف کند. لیورپولی‌ها که از همان ابتدا مسابقه را مسلط آغاز کردند توانستند موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه زردپوشان ایجاد کنند اما هیچ کدام از آن توپ‌ها در نیمه اول وارد دروازه حریف نشد و ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید. 

در نیمه دوم لیورپول بر شدت حملات خود افزود تا اینکه بالاخره در دقیقه ۵۴ استوپینیان مدافع اکوادوری ویا‌رئال روی سانتر جردن هندرسون، در حالی که قصد داشت توپ ارسالی را دور کند، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. دو دقیقه بعد همکاری دیدنی محمد صلاح و سادیو مانه گل دوم را هم برای لک‌لک‌ها به ارمغان آورد. حرکت زیبای بازیکن مصری و پاس در عمق دیدنی او، سادیو مانه را با دروازه‌بان ویارئال تک به تک کرد و او هم با یک نوک پا برای دومین بار توپ را خط دروازه زردپوشان اسپانیایی عبور داد. 

لیورپولی‌ها البته دو بار دیگر توسط فابینیو و اندی رابرتسون دروازه حریف خود را باز کردند که هر دو بار این گل‌ها با پرچم کمک‌داور آفساید اعلام شد. 

در نهایت بازی با همان نتیجه ۲-۰ به سود لیورپول به پایان رسید تا زیردریایی‌های اسپانیایی کار سختی برای جبران این نتیجه در مسابقه برگشت هفته آینده در پیش داشته باشند. 

حالا لیورپول هم مانند منچستر سیتی مسابقه رفت مرحله نیمه‌نهایی را با پیروزی پشت سر گذاشته و در صورتی که بتواند در اسپانیا هم از اندوخته ۲ گل خود محافظت کند بار دیگر به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه خواهد یافت. 

منچستر سیتی سه‌شنبه شب در دیداری تماشایی موفق شده بود در ورزشگاه امارات شهر منچستر با نتیجه ۴-۳ حریف قدرتمند خود را شکست دهد. با این حال شاگردان گواردیولا در سانتیاگو برنابئو کار راحتی در پیش نخواهند داشت، چرا که آنجلوتی و شاگردانش در مراحل قبلی توانسته‌اند در این ورزشگاه چلسی و پاری‌سن‌ژرمن را از دور رقابت‌ها کنار بگذارند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در صورتی که لیورپول و سیتی بتوانند هفته آینده در اسپانیا به سلامت از رقابت با حریفان خود خارج شوند، طرفداران فوتبال بار دیگر شاهد یک فینال تمام انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود. فصل گذشته چلسی و منچستر سیتی در دیدار پایانی این رقابت‌ها حاضر بودند که در نهایت آبی‌پوشان لندنی موفق شدند با تک گل کای هاورتس به مقام قهرمانی دست یابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ ۹۰ دقیقه پپ برای رسیدن به رکورد آنچلوتی و زیدان

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد

با حکم دادگاه اروپا سوپرلیگ اجرایی می‌شود؟ همه‌چیز درباره فرمت جدید مسابقات سوپرلیگ