قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان، اتلتیکو، لیورپول و پورتو در گروه مرگ

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا فصل جدید، ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

آگهی

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، میلان در گروه مرگ با تیم‌های لیورپول، اتلتیکو مادرید و پورتو هم‌گروه شد.

پنجشنبه شب، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در استانبول ترکیه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

گروه A: منچسترسیتی انگلستان، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، لایپزیک آلمان، کلوپ بروژ بلژیک

گروه B: اتلتیکومادرید اسپانیا، لیورپول انگلستان، پورتو پرتغال، آث میلان ایتالیا

گروه C: اسپورتینگ لیسبون پرتغال، دورتموند آلمان، آژاکس هلند، بشیکتاش ترکیه

گروه D: اینتر میلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا، شاختار دونتسک اوکراین، شریف مولداوی

گروه E: بایرن‌مونیخ آلمان، بارسلونا اسپانیا، بنفیکا پرتغال، دیناموکیف اوکراین

گروه F: ویارئال اسپانیا، منچستریونایتد انگلستان، آتالانتا ایتالیا، یانگ بویز سوئیس

گروه G: لیل فرانسه، سویا اسپانیا، سالزبورگ اتریش، ولفسبورگ آلمان

گروه H: چلسی انگلستان، یوونتوس ایتالیا، زنیت روسیه، مالمو سوئد

از نکات قابل توجه قرعه‌کشی رقابت دو تیم ثروتمند منچستر سیتی و پاری‌سن‌ژرمن در گروه نخست خواهد بود. جایی که لیونل مسی با پیراهن تیم جدید خود باید در مقابل منچستر سیتی قرار بگیرد که پپ گواردیولا، مربی پیشین مسی روی نیمکت آن حضور دارد.

همچنین بارسلونا باید این بار بدون مسی با بایرن دیدار کند تا بلکه بتواند خاطره شکست و تحقیر وحشتناک دو سال قبل در لیگ قهرمانان اروپا را پاک کند.

همچنین حضور تیم‌های مدعی قهرمانی همچون اتلتیکو مادرید و لیورپول در کنار دومین تیم پرافتخار این تورنمنت یعنی میلان که پس از ۸ سال غیبت بار دیگر به این مسابقات راه یافته، گروه دوم را به گروه مرگ تبدیل کرده است. این سه تیم البته، پورتو پرتغال را هم در این گروه دارند که طرفداران فوتبال به خوبی ماجراجویی سال گذشته آبی و سفید پوشان را به یاد دارند. مهدی طارمی و یارانش حالا کار بسیار سختی برای صعود از این مرحله در پیش دارند اما از سوی دیگر، مهاجم شماره ۹ تیم ملی ایران و باشگاه پورتو، این فرصت را دارد که پس از گلزنی به چلسی و یوونتوس در رقابت‌های فصل گذشته، تجربه بازی کردن و درخشش احتمالی در مقابل قدرت‌های اروپایی همچون لیورپورل، اتلتیکو مادرید و میلان را هم به کارنامه خود بیفزاید.

اما سردار آزمون که همچنان در زنیت بازی می‌کند، به اندازه طارمی بدشانس نبود و در گروه آخر این مسابقات با چلسی، یوونتوس و مالمو سوئد همگروه شد. هرچند صعود از این گروه هم با توجه به حضور مدافع عنوان قهرمانی و گورخرهای تورینی برای زنیت کار ساده‌ای نخواهد بود.

از بازی‌های مهم رقابت‌های این فصل همچنین می‌توان به مصاف میلان و لیورپول اشاره کرد. جایی که صفحه رسمی مسابقات هم به آن اشاره کرده و دو تیم برای سومین و چهارمین بار در چارچوب این رقابت‌ها با یکدیگر مسابقه خواهند داد. دو دیدار قبلی دو تیم فینال‌های خاطره‌انگیز ۲۰۰۵ استانبول و ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپا بوده است. جایی که یک‌بار لیورپول در دیداری عجب توانست شکست ۳-۰ را جبران و در نهایت عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. بار دوم اما سال ۲۰۰۷ شاگردان کارلو آنجلوتی توانستند انتقام شکست سال ۲۰۰۵ را بگیرند و برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی اروپا دست یابند.

در خلال برگزاری مراسم قرعه‌کشی، مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را نیز معرفی کردند که بر این اساس، ادوارد مندی از چلسی به عنوان بهترین دروازه‌بان، روبن دیاس از منچستر سیتی به عنوان بهترین مدافع، انگولو کانته از چلسی به عنوان بهترین هافبک و اریک هالند از دورتموند به عنوان بهترین مهاجم فصل گذشته فوتبال اروپا معرفی شدند. جایزه بهترین بازیکن فصل گذشته هم مطابق انتظار به جورجینیو ایتالیایی رسید که توانسته بود تمام جام‌های ممکن اروپایی را به خود اختصاص دهد.

این هافبک ایتالیایی که با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سوپر کاپ اروپا شد،  همچنین با پیراهن آتزوری موفق شده بود جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ را در لندن بالای سر ببرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سومین تقابل رئال و آنجلوتی در مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان؛ آمارها چه می گویند؟

کار سخت بارسلونا در مونیخ؛ شاگردان ژاوی صعود می‌کنند یا بنفیکا؟

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا