افشای واسطه‌گری جرارد پیکه به سود عربستان در مذاکرات با فدراسیون فوتبال اسپانیا

جرارد پیکه
جرارد پیکه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از گروه‌های مدافع حقوق بشر پیش از این از فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل اعطای حق میزبانی سوپر جام فوتبال این کشور به عربستان انتقاد کرده بودند.

آگهی

فایل‌های صوتی افشاء شده از سوی هکرها نشان می‌دهد که جرارد پیکه، مدافع تیم بارسلونا در نقش واسطه به عربستان برای کسب امتیاز میزبانی سوپر جام فوتبال اسپانیا کمک کرده بود.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۲۰ چهارچوب بازی‌های سوپر جام فوتبال این کشور را تغییر داد. در همین راستا عربستان سعودی به عنوان محل برگزاری مسابقات تعیین شد. ارزش قرارداد فدراسیون فوتبال اسپانیا با عربستان برای اعطای حق میزبانی به این کشور ۴۰ میلیون یورو در ازای هر دوره از رقابت‌ها بود.

طبق فایل‌های صوتی افشاء شده برگزارکنندگان مسابقات در عربستان متعهد شدند که به ازای برگزاری هر دوره از مسابقات در عربستان چهار میلیون یورو به شرکت کوسموس (Kosmos) متعلق به جرارد پیکه پرداخت کنند. این شرکت نقش واسطه را در مذاکره با فدراسیون فوتبال اسپانیا برای اعطای میزبانی به عربستان داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدت قرارداد فدراسیون فوتبال اسپانیا با عربستان برای برگزاری رقابت‌های سوپر جام در این کشور شش سال است. به این ترتیب قرار بود شرکت کوسموس در مجموع ۲۴ میلیون یورو برای واسطه‌گری در اعطای حق میزبانی به عربستان دریافت کند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا به یکی از روزنامه‌های این کشور که فایل‌های صوتی مذاکرات را فاش کرده گفته که اقدامی غیرقانونی در جریان این مذاکرات صورت نگرفته است. این فدراسیون افزوده است که جزئیات قرارداد با عربستان پیش از این منتشر شده بود.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از اعلام دستیابی به توافق با عربستان تاکید کرده بود که به جرارد پیکه حق واسطه‌گری پرداخت نخواهد کرد. بسیاری از گروه‌های مدافع حقوق بشر در آن زمان از فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل عقد چنین قراردادی با عربستان انتقاد کرده بودند.

سوپر جام فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع ویروس کرونا به جای عربستان در اسپانیا برگزار شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا چند روز پیش اعلام کرده بود که هدف حمله هکرها قرار گرفته است. این فدراسیون افزوده بود که هکرها در جریان این حمله سایبری به ایمیل‌ها، پیامک‌ها و اسنادی از سران آن دست یافته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیکه و شکیرا رسما اعلام کردند که از یکدیگر جدا می‌شوند

حضور رقصندگان سامبا در جیزان عربستان جنجال به پا کرد

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است