خواهر کیم جونگ اون کره جنوبی را به نابودی با حمله هسته‌ای تهدید کرد

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی
کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خواهر رهبر کره شمالی می‌گوید پیونگ یانگ می‌تواند با یک حمله هسته‌ای همسایه جنوبی خود را نابود و ویران کند.

آگهی

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌گوید پیونگ یانگ می‌تواند با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود کره جنوبی را از بین ببرد.

هشدار خانم کیم یو جونگ که روز سه‌شنبه در رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر شده دومین واکنش تند او در سه روز گذشته به اظهارات سو ووک، رئيس ستاد ارتش کره جنوبی است که هفته گذشته مطرح شده بود. آقای ووک از انجام حمله پیشگیرانه برای مقابله با تهدید کره شمالی سخن گفته بود.

کره شمالی در سال جاری میلادی آزمایش‌های تسلیحاتی خود را از سر گرفته و ماه گذشته نیز نخستین موشک بالستیک قاره پیمای خود را بعد از سال ۲۰۱۷ شلیک کرد.

خانم یو جونگ در تهدید تازه خود با اشاره به صحبت‌های رئيس ستاد ارتش کره جنوبی که از حمله پیشگیرانه به کره شمالی سخن گفته بود تاکید کرد: «چنین اظهار نظرهایی که از سوی دیوانه‌ای مانند سو ووک مطرح می‌شود اشتباهی بسیار بزرگ است. کره جنوبی در صورتی که رویارویی نظامی را با ما انتخاب کند، نیروی هسته‌ای ما چاره‌ای ندارد جز اینکه به وظایف خود عمل کند.»

خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی که پس از مدتی غیبت بار دیگر در ماه‌های اخیر بیشتر از او شنیده می‌شود همچنین ادامه داد: «در نتیجه چنین حمله هولناکی، کره جنوبی، سرنوشتی جز نابودی و ویرانی کامل نخواهد داشت.»

تنش‌ها در روابط میان دو کره در ماه‌های اخیر بار دیگر شدت گرفته و آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ باعث نگرانی همسایه جنوبی و همچنین متحدان این کشور در سطح جهان شده است. کره شمالی بعد از آغاز گفتگوها با ایالات متحده آمریکا در دوران دونالد ترامپ مدتی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را تعلیق کرد اما پس از آنکه از گفتگوها و توافقات با ترامپ به نتیجه‌ای نرسید و تحریم‌های این کشور همچنان بر قوت خود باقی ماند، بار دیگر فعالیت‌های تسلیحاتی خود را از سر گرفته است.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن نیز، آمریکا تلاشی برای گفتگو با پیونگ یانگ نداشته و کیم جونگ اون به ویژه از آغاز سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را تشدید کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کره شمالی در ماه جاری میلادی صد و دهمین سالگرد تولد بنیانگذار این کشور یعنی کیم ایل سونگ(پدربزرگ رهبر کنونی) را جشن خواهد گرفت. به طور معمول پیونگ یانگ در چنین سالگردهای مهم داخلی، رژه‌ای نظامی یا آزمایش‌های بزرگ تسلیحاتی برگزار می‌کند. با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره ناظران سیاسی بر این باورند باید انتظار داشت که در این ماه بار دیگر پیونگ یانگ آزمایشی جدید از پیشرفت‌های تسلیحاتی خود در دستور کار داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدرتمند‌ترین زن کره‌ شمالی؛ جانشین احتمالی رهبر کیست؟

فشار آمریکا به شورای امنیت برای تحریم گروه «لازاروس» و صادرات نفت و تنباکو به کره شمالی

هفتمین آزمایش موشکی در یک ماه؛ کره شمالی دوربردترین موشک در پنج سال اخیر را پرتاب کرد