سقوط جنگنده ارتش در تبریز؛ هر دو خلبان کشته شدند

ایران پس از انقلاب نتوانست نیروی هوایی خود را نوسازی کند.
ایران پس از انقلاب نتوانست نیروی هوایی خود را نوسازی کند. Copyright Photo by FarsNews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات ارتش ایران گفته‌اند که خلبان از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

آگهی

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری از سقوط هواپیمای جنگنده اف ۵ در تبریز خبر داد و اعلام کرد این هواپیمای جنگی بر روی سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

رسانه‌های ایرانی از کشته شدن هر دو خلبان و یک شهروند خبر داده‌اند و اعلام کردند که عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

اگر ایثار خلبان نبود، باید با سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم،
سخنگوی ارتش ایران

این هواپیما که در آسمان تبریز پرواز می کرد، ساعت ۹ صبح امروز در یکی از محلات شمال غرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) سقوط کرد. گزارش های اولیه حاکی است محل سقوط این هواپیما در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس بوده است.

نورثروپ اف ۵ یک هواپیمای جنگنده سبک مافوق صوت نسل سوم آمریکایی تولید شرکت نورثروپ است. ایران در زمان حکومت شاه ۱۴۰ فروند از این جنگنده‌ها را خریداری کرد و تعداد زیادی از آنها را در زمان جنگ ۸ ساله با عراق از دست داد.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران از امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نقل کرده است که با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

سخنگوی ارتش نیز در این خصوص گفت: اگر ایثار خلبان عزیز ما نبود، باید با سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم، این خلبان امکان استفاده از صندلی‌پران را به‌راحتی داشتند، اما از این فرصت استفاده نکردند و آن را به سمت نقطه کم‌جمعیت هدایت کردند و درنهایت جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده کل ارتش ایران: قطعنامه‌های شورای امنیت فقط یک لاف است

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد

درباره ناوچه «زال» نیروی دریایی شاهنشاهی ایران که با نام «البرز» اکنون در دریای سرخ است چه می‌دانیم؟