واژگون شدن شناور نیروی دریایی ارتش ایران در بندر عباس

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright خبرگزاری تسنیم
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش‌های تایید نشده از غرق شدن یک شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر عباس حکایت دارد. بر طبق این گزارش‌ها یک نفر از پرسنل نداجا نیز در اثر این حادثه جان خود را از دست داده است.

آگهی

بر اساس گزارش‌های غیررسمی در ایران یک شناور در حال ساخت ارتش در بندرعباس واژگون شده و یک نفر هم در این حادثه جان باخته است.

منابع رسمی از جمله ارتش هنوز توضیحی در این خصوص ارائه نداده‌اند. تصاویر ماهواره‌ای که از سوی روزنامه اسرائيلی جروزالم پست منتشر شده نشان می‌دهد این شناور که «طلائيه» نام دارد، واژگون شده است.

پیشتر رسانه‌های ایرانی خبر داده بودند که یک شناور اطلاعاتی و تجسسی نیروی دریایی که «طلائیه» نام‌گذاری شده در حال ساخت است. همچنین گزارش‌هایی در خصوص جزئیات این شناور منتشر شده بود که نشان می‌داد این کشتی ۱ هزار و ۴۰۰ تن وزن و ۹۴ متر نیز طول دارد.

اوایل سال جاری رسانه‌های نزدیک به سپاه گزارش داده بودند که این شناور در مرحله نصب تجهیزات است و به زودی آماده استفاده خواهد شد. بر اساس این گزارش‌ها قرار بود این شناور ماموریت‌های اطلاعاتی و تجسسی و همچنین جمع‌آوری اطلاعات نظامی از شناورهای اطراف را انجام دهد.

در صورت صحت این گزارش، این دومین بار است که در سال جاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دچار سانحه‌ای عجیب می‌شود. در خرداد ماه یکی از بزرگترین کشتی‌های ارتش ایران در جنوب ایران آتش گرفت و در آب‌های بندر جاسک غرق شد.

روز دوشنبه ۶ دسامبر روزنامه اسرائيلی جروزالم پست در گزارشی اختصاصی اعلام کرد با استناد به اطلاعاتی که به دست آورده شناور طلائیه اخیرا در حوضچه صنایع کشتی‌سازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران واژگون شده است. همچنین ویدیوی کوتاهی از سوی یک کاربر در توییتر منتشر شده که نشان می‌دهد یک شناور در حال واژگونی است. گفته می‌شود در این حادثه یکی از پرسنل نیروی دریایی ارتش نیز جان خود را از دست داده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند و مشخص نیست این حادثه به چه علت اتفاق افتاده است.

همچنین برخی از حساب‌های کاربری نزدیک به سپاه پاسداران با انتشار توییت‌هایی وقوع حادثه برای این کشتی را تایید و از جان باختن یکی از کارمندان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

با این حال هنوز هیچ‌بیانیه رسمی و اطلاع‌رسانی دقیقی از سوی نهادهای رسمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابعاد و جزئيات این حادثه منتشر نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران: ۲۳ کشتی خارجی در توقیف ماست

فرمانده نیروی دریایی سپاه از گسترش شهرهای زیرزمینی در جنوب ایران خبر داد

حمله سایبری اسرائیل به بندر رجایی؛ فرضیه‌سازی با کنارک و محموله بنزین