عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ایران عزل شد

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئيس فدراسیون فوتبال
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئيس فدراسیون فوتبال Copyright فدراسیون فوتبال ایران
Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران، شهاب‌الدین عزیزی خادم را از سمت ریاست فدراسیون فوتبال ایران برکنار کردند.

آگهی

با تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئيس این فدراسیون از کار برکنار شد و مهرداد سراجی به عنوان سرپرست، مدیریت فوتبال ایران را بر عهده گرفت.

در جلسه روز پنجشنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، اعضای هیئت رئيسه پس از شنیدن دفاعیات رئيس فدراسیون، از عزیزی خادم خواستند که در زمان رای‌گیری جلسه را ترک کند. پس از خروج عزیزی خادم، اعضای هیئت رئيسه با جمع‌بندی جلسه و با رای قاطع او را از این سمت عزل کردند. در این جلسه هر ۸ عضو حاضر به برکناری آقای عزیزی خادم رای مثبت دادند.

اعضای هیئت رئيسه فدراسیون فوتبال هفته گذشته طی نامه‌ای خواهان تشکیل جلسه اضطراری برای عزل عزیزی خادم و تعیین سرپرست شده بودند. عملکرد آقای عزیزی خادم با انتقادات بسیاری در میان رسانه‌های ورزشی ایران همراه شده بود.

مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا و یکی از اعضای هیئت رئيسه فدراسیون که نقش مهمی در شکل‌گیری جلسه و همچنین امضای نامه درخواست برای برکناری عزیزی خادم داشت، با تصمیم اعضای هیئت رئيسه، به عنوان سرپرست، مسئولیت امور اجرایی فدراسیون فوتبال را به دست گرفت.

آقای عزیزی خادم تنها کمتر از یک‌سال در این سمت حضور داشت. او در جریان انتخابات تعیین رئيس فدراسیون فوتبال، روز ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ با غلبه بر علی کریمی، مصطفی آجرلو و کیومرث هاشمی توانسته بود به عنوان رئيس فدراسیون انتخاب شود.

در این مدت حاشیه‌های زیادی در خصوص عملکرد آقای عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال پدید آمده بود. اتهام ارتباط او با یک جادوگر، قراردادهای غیرشفاف مالی در فدراسیون فوتبال، دخالت‌های مشاورین او در تصمیمات کمیته انضباطی، حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، رای جنجالی در پرونده بازیکن آفریقایی تیم گل گهر و دخالت‌های فدراسیون فوتبال در اعلام این حکم از جمله مواردی بود که انتقادات بسیاری را در مجامع ورزشی ایران نسبت به عملکرد آقای عزیزی خادم به همراه داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نایب رئيس فدراسیون فوتبال ایران به اتهام کلاه‌برداری بازداشت شد

بالاترین دستمزد لیگ فرانسه؛ نیمار با ۴ میلیون یورو در ماه بالاتر از مسی و امباپه

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود