واکنش روسیه به آماده‌باش نیروهای آمریکایی؛ «واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ها است»

U.S. army
U.S. army Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اروپا که صحنه درگیری احتمالی در آینده میان مسکو و واشنگتن است، به دنبال راه سومی است. بر این اساس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که قصد دارد در روزهای پیش‌رو به همتای روس خود، ولادیمیر پوتین «مسیری برای کاهش تنش» پیشنهاد کند.

آگهی

روسیه روز سه‌شنبه صدور دستور آماده‌باش به هزاران سرباز آمریکایی بر سر بحران اوکراین را محکوم و آن را اقدامی جدید برای «تشدید تنش‌ها» از سوی واشنگتن توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: «ما با نگرانی شدید شاهد این اقدامات آمریکا هستیم. چراکه این کار تنها باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.»

واشنگتن حدود ۸۵۰۰ سرباز را در حالت آماده‌باش قرار داده تا در صورت نیاز در کنار نیروی واکنش سریع ناتو متشکل از ۴۰ هزار نیروی نظامی وارد عمل شوند.

غرب مسکو را متهم می‌کند که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز خود با اوکراین مستقر کرده و یک حمله قریب‌الوقوع کی‌یف را تهدید می‌کند.

روسیه هرگونه طرح برای حمله را رد می‌کند؛ با این وجود اقدام برای تنش‌زدایی را منوط به پذیرش فهرستی از درخواست‌ها کرده که عدم گسترش ناتو به شرق و عدم پذیرش عضویت اوکراین در این پیمان نظامی از محورهای آن است.

اروپا و آمریکا پذیرش فهرست درخواست‌های روسیه را غیرممکن می‌دانند و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در آستانه پایان مهلت پاسخ به این درخواست‌ها، نیروهای این کشور را با هدف افزایش فشار بر کرملین در حالت آماده‌باش قرار داده است.

در این میان اروپا که صحنه درگیری احتمالی در آینده میان مسکو و واشنگتن است، به دنبال راه سومی است. بر این اساس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که قصد دارد در روزهای پیش‌رو به همتای روس خود ولادیمیر پوتین «مسیری برای کاهش تنش» پیشنهاد کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران اوکراین؛ آماده‌باش ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی و طرح ماکرون برای «تنش‌زدایی»

وزیر دفاع بریتانیا از ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین و تقویت قدرت دفاعی کی‌یف خبر داد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند