بحران اوکراین؛ آماده‌باش ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی و طرح ماکرون برای «تنش‌زدایی»

نظامیان آمریکایی
نظامیان آمریکایی Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن «هیچ اختلافی» با کشورهای اروپایی بر سر وضع تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین ندارد.

آگهی

کاخ الیزه دوشنبه شب اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه «طی روزهای آینده» به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود «مسیری برای تنش‌زدایی» در بحران اوکراین را پیشنهاد خواهد کرد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که روز چهارشنبه نشستی برای بررسی بحران اوکراین با حضور نمایندگان فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین برگزار خواهد شد. این نشست قرار است در سطح مشاوران دیپلماتیک برگزار شود.

کاخ الیزه در بیانیه خود تاکید کرده است: «ما نگرانیم اما بسیار مراقب هستیم که ابهامی به وجود نیاید و بی‌ثباتی بیشتری شکل نگیرد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ۸۵۰۰ سرباز این کشور به دلیل بحران کنونی بر سر اوکراین در حالت آماده‌باش هستند. پنتاگون در عین حال افزود که روسیه هم‌اکنون «قصد آغاز تنش‌زدایی» را ندارد.

به گفته جان کربی، سخنگوی پنتاگون از ۸۵۰۰ سربازی که به حال آماده‌باش درآمده‌اند می‌توان در صورت لزوم در کنار نظامیان دیگر کشورهای عضو ناتو استفاده کرد.

وی افزود که تاکنون تصمیمی درباره اعزام نیرو به خارج از ایالات متحده اتخاذ نشده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن «هیچ اختلافی» با کشورهای اروپایی بر سر وضع تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین ندارد. سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در حالی بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار پرهیز از عکس‌العمل‌های «هشداردهنده» شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیش‌بینی جو بایدن از آغاز جنگ؛ زلنسکی: بی‌ثباتی داخلی اوکراین خطرناک‌تر از حمله روس‌هاست

واکنش روسیه به آماده‌باش نیروهای آمریکایی؛ «واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ها است»

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند