آلمان متعهد به «تضمین امنیت اوکراین» در برابر تهدیدهای روسیه شد

دیدار وزرای خارجه اوکراین و آلمان در کی‌یف
دیدار وزرای خارجه اوکراین و آلمان در کی‌یف Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان: «ما هر کاری برای تضمین امنیت اوکراین انجام خواهیم داد، هر کاری که برای تضمین امنیت اروپا لازم باشد.»

آگهی

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در جریان سفر به اوکراین وعده داد که برلین از هیچ اقدامی برای «تضمین امنیت اوکراین» فروگذاری نخواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان در عین حال گفت که کشورش خواستار «گفتگوی جدی» با مسکو بر سر اوکراین است. سفر آنالنا بربوک، رئیس جدید دستگاه دیپلماسی آلمان به کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین روسیه و کشورهای غربی به شدت افزایش یافته است.

مقامات آمریکا روسیه را همزمان با صف‌آرایی نظامیان روس در مرز با اوکراین به زمینه‌چینی برای حمله نظامی به این کشور متهم کرده‌اند. در مقابل روسیه این اتهام را رد کرده است اما از ناتو خواسته است که تضمین دهد عضو جدیدی در این سازمان پذیرفته نخواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هرگونه دخالت نظامی و هرگونه تهدید تمامیت اوکراین از طریق دخالت نظامی بهای سنگینی خواهد داشت.
اولاف شولتس
صدراعظم آلمان

آنالنا بربوک در دیدار با همتای اوکراینی خود گفت: «ما هر کاری برای تضمین امنیت اوکراین انجام خواهیم داد، هر کاری که برای تضمین امنیت اروپا لازم باشد.»

وزیر خارجه آلمان شرایط بحرانی کنونی بین روسیه و اوکراین را «بسیار خطرناک» توصیف کرد. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز روز دوشنبه گفت که اتخاذ تدابیری از سوی مسکو برای کاهش تنش کنونی «اهمیت» دارد.

صدراعظم جدید آلمان گفت: «هرگونه دخالت نظامی و هرگونه تهدید تمامیت اوکراین از طریق دخالت نظامی بهای سنگینی خواهد داشت.»

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار نظامی روس به همراه تجهیزات نظامی در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر شده‌اند. روسیه شرط کاهش تنش کنونی با اوکراین را ارائه تضمین‌های امنیتی از سوی کشورهای غربی عنوان کرده است. آمریکا درخواست روسیه برای تضمین به عدم گسترش ناتو را «غیرقابل قبول» می‌داند.

سخنان روز دوشنبه صدراعظم و وزیر خارجه آلمان درباره تنش‌ها بین روسیه و اوکراین در حالی بیان شد که آلمان به طور سنتی در مقایسه با دیگر قدرت‌های اصلی اتحادیه اروپا رابطه بهتری با مسکو دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید‌های دروغین بمب‌گذاری در اوکراین؛ کی‌یف انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفت

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم