فرانسه: همه ورزشکارانی که از خارج از کشور می‌آیند باید در برابر کرونا واکسینه باشند

 French Sports Minister Roxana Maracineanu
French Sports Minister Roxana Maracineanu Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که داشتن «گواهی واکسیناسیون» تنها برای ورزشکاران آماتور و حرفه مستقر در فرانسه اجباری نیست، بلکه همه ورزشکاران خارجی که برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به فرانسه می‌آیند نیز باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده باشند.

آگهی

دولت فرانسه روز دوشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد که داشتن «گواهی واکسیناسیون» تنها برای ورزشکاران آماتور و حرفه مستقر در فرانسه اجباری نیست، بلکه همه ورزشکاران خارجی که برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به فرانسه می‌آیند نیز باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده باشند.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که سرانجام نواک جوکوویچ، فرد شماره یک تنیس جهان پس از درگیری‌های حقوقی طولانی به دلیل عدم واکسیناسیون، مجبور به ترک استرالیا شد و از شرکت در مسابقات اوپن این کشور باز ماند.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، موضع جدید دولت در حالی روز دوشنبه اعلام شده که هفتۀ گذشته رکسانا ماراسینئانو، وزیر ورزش فرانسه و قهرمان شنای پیشین این کشور و قهرمان اروپا، اعلام کرده بود تدابیر بهداشتی که برای تورنمنت تنیس «رولان گاروس» در نظر گرفته شده اجازه خواهد داد حتی ورزشکاران خارجی واکسینه نشده همچون جوکوویچ نیز بتوانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

اگرچه بر اساس مقررات کنونی فرانسه، منعی برای واکسینه نشده‌ها برای ورود به این کشور در نظر گرفته نشده، اما مطابق با قانون جدید فرانسه داشتن «گواهینامه واکسیناسیون» برای ورود به اماکن عمومی اجباری است.

دستورالعمل جدید دولت فرانسه درحالی از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شده که فرانسه طی روزهای ۵ و ۶ فوریه میزبان رقابت‌های بین‌المللی جودو گراند اسلم پاریس و طی روزهای ۵ فوریه تا ۱۹ مارس میزبان رقابت‌های راگبی قهرمانی شش ملت است.

مسابقات تنیس رولان گاروس نیز طی روزهای ۲۲ مه تا ۵ ژوئن برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ استرالیا را ترک کرد

جوکوویچ به هتل بازداشتگاه مهاجرت ملبورن منتقل شد

کارلوس آلکاراس با شکست نواک جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شد