نواک جوکوویچ استرالیا را ترک کرد

نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان روز یکشنبه و پس از رد درخواست تجدید نظر ابطال ویزا از سوی دادگاه فدرال استرالیا، این کشور را یک روز پیش از آغاز مسابقات اپن استرالیا ترک کرد.

آگهی

نواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان روز یکشنبه و پس از رد درخواست تجدید نظر ابطال ویزا از سوی دادگاه فدرال استرالیا، این کشور را یک روز پیش از آغاز مسابقات اپن استرالیا ترک کرد.

ساعاتی پیش از آن یک دادگاه فدرال با رد درخواست تجدید نظر نواک جوکوویچ ابطال ویزای او از سوی وزیر مهاجرت استرالیا را تائید کرده بود.

نواک جوکوویچ با صدور بیانیه‌ای این حکم را «به‌شدت ناراحت‌کننده و ناامید کننده» توصیف و اعلام کرد آماده است خاک استرالیا را ترک کند.

دولت استرالیا هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از این حکم و لخراج جوکوویچ، یک روز پیش از آغاز رقابت‌های تنیس اپن استرالیا خوشحال نیست.

به این ترتیب مرد اول تنیس جهان یک روز پیش از آغاز رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا از این کشور اخراج شد. وی روز شنبه به هتل بازداشتگاه مهاجران غیرقانونی در ملبورن منتقل شده بود.

حکم دادگاه فدرال با اجماع هر سه قاضی صادر شده است. در این حکم آمده است: «شکایت تجدیدنظر خواه به هزینه خودش رد می‌شود.»

مقام‌های مهاجرت استرالیا پیش از این هم یک بار در زمان ورود وی به این کشور، ویزای او را به‌دلیل عدم ارائه مدارک لازم درباره واکسیناسیون کووید، باطل کرده بودند اما یک دادگاه اداری این تصمیم را لغو کرده بود.

حدود یک هفته پس از این رای، الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا با این استدلال که ادامه حضور نواک جوکوویچ در این کشور خطری برای نظم عمومی به شمار می‌رود و جنبش ضد واکسن را تقویت می‌کند، شخصا ویزای وی را لغو کرد. از زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، استرالیا محدودیت‌های گسترده‌ای را بر زندگی میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور اعمال کرد و ایالات‌های مختلف بارها قرنطینه شدند؛ امری که با وجود کارنامه نسبتا موفق این کشور در مقابله با بیماری کووید-۱۹، نارضایتی گسترده بخشی از شهروندان را برانگیخته است.

دعوای اقامت جوکوویچ با دولت استرالیا به یک تنش دیپلماتیک میان ملبورن و بلگراد هم بدل شد. الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان دو بار استرالیا را به آزار و اذیت شهروند کشورش متهم کرد.

نواک جوکوویچ امیدوار بود با شرکت در رقابت‌های این فصل اپن استرالیا برای دهمین بار جام قهرمانی این مسابقات و بیست‌ویکمین پیروزی گرانداسلم را جشن بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار فاتح مسابقات تنیس ویمبلدون شد

فرانسه: همه ورزشکارانی که از خارج از کشور می‌آیند باید در برابر کرونا واکسینه باشند

نواک جوکوویچ به انجام «اشتباهاتی» پیش از سفر به استرالیا اعتراف کرد