اندونزی؛ زنی به جرم زنا با ۱۰۰ ضربه شلاق مجازات شد

عکس آرشیوی از شلاق خوردن زنی در اندونزی
عکس آرشیوی از شلاق خوردن زنی در اندونزی Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات دولتی در «آچه» همچنین روز پنجشنبه یکی از ساکنان مرد استان را که به دلیل داشتن رابطه جنسی با یک نوجوان با رای نهاد‌های قضایی مجرم شناخته شده بود با ۱۰۰ ضربه شلاق مجازات کردند.

آگهی

یک شهروند زن اندونزیایی روز پنجشنبه در استان بسیار محافظه‌کار «آچه» در این کشور به اتهام «زنا» با یکصد ضربه شلاق مجازات شد.

این در حالیست که گفته می‌شود شریک او در این عمل مغایر با قوانین و هنجارهای اسلامی که اتهامات علیه خود را رد کرده، تنها پانزده ضربه شلاق خورده است.

ایوان نجار علوی، رئیس بازپرسی عمومی دادسرای استان «آچه» با تایید این خبر به خبرنگاران گفت: «دادگاه به دلیل اعتراف به خیانت به همسرش نزد بازپرس، مجازات سنگین‌تری نسبت به شریکش متحمل شد.»

در مقابل، قضات این پرونده بر این باور بودند که نمی‌توانند همراه و شریک «زنِ زناکار» را که وی نیز متاهل است به تحمل چنین مجازات سنگینی محکوم کنند.

بازپرس ارشد دادسترای عمومی «آچه» پس از آنکه این دو متهم در انظار عمومی با ضربات شلاق مجازات شدند، گفت: «همدستِ زن در جریان محاکمه هیچ یک از موارد مطرح در پرونده‌اش را نپذیرفت و همه اتهامات را رد کرد؛ بنابر این قضات نتوانستند جرم وی را ثابت کنند.»

وی تنها به دلیل اعتراف به «ابراز محبت به زنی غیر از همسرش» به تحمل مجازات جایگزین که پانزده ضربه شلاق بود محکوم شد.

این دو فرد سال ۲۰۱۸ حین رابطه جنسی در یک مزرعه روغن نخل توسط چند تن از ساکنان محل غافلگیر شده بودند.

مقامات دولتی در «آچه» همچنین روز پنجشنبه یکی از ساکنان مرد استان را که به دلیل داشتن رابطه جنسی با یک نوجوان با رای نهاد‌های قضایی مجرم شناخته شده بود با ۱۰۰ ضربه شلاق مجازات کردند.

بنا به درخواست دادستان‌ها این فرد علاوه برضربات شلاق همچنین باید ۷۵ ماه مجازات حبس را نیز تحمل کند.

به گزارش فرانس‌پرس، ده‌ها نفر روز پنجشنبه در جریان مراسم اجرای احکام در استان «آچه» حضور داشتند و ضمن تصویربرداری از آنچه روی می‌دهد، وقایع به تصویر کشیده شده را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک می‌گذاشتند.

مدافعان حقوق بشر در اندونزی اجرای چنین مجازات‌هایی را ظالمانه خوانده و مورد انتقاد قرار می‌دهند، این در حالیست که ساکنان «آچه» که ۹۸ درصد از جمعیت پنج میلیونی آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهند حامی اجرای چنین احکامی هستند.

استان آچه که قوانین بسیار محافظه‌کارانه اسلامی در آن جریان دارد از زمان توافق با مقامات دولت مرکزی در جاکارتا در سال ۲۰۰۵ که به چند دهه درگیری دولت با شورشیان جدایی‌طلب پایان داد از نوعی استقلال و خودمختاری نسبی برخوردار است.

بسیاری از شهرهای استان آچه تاکنون اقدام به وضع قوانینی محدود کننده برای زنان کرده اند. به موجب قانونی که در مرکز این استان به اجرا درآمده است زنان نمی توانند پس از ساعت یازده به کافه ها و استادیوم ها بروند.

حجاب برای زنان در این استان اجباری است و هرگونه روابط خارج از ازدواج یا رابطه جنسی با همجنس مشمول مجازات می‌شود.

مقامات آچه همچنین مصرف الکل و انجام قمار را ممنوع اعلام کرده‌ و شهروندان را برای پرهیز از «رفتار غیراسلامی» از رفتن به سینما منع می‌کنند

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم متهم آزار جنسی دبیرستان معین:۱۰ سال حبس، ۲ سال انفصال از خدمت و شلاق

حجاب برای زنان مهماندار در استان آچه اندونزی الزامی شد

نتیجه یک تحقیق جدید: استفاده از کامپیوتر بر اختلال نعوظ مردان تاثیر می‌گذارد