مقصد ۳۳ میلیارد یورویی که به طور شخصی از اتحادیه اروپا خارج شد، کجاست؟

انتقال پول
انتقال پول Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جریان خروج شخصی پول از اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۵ روندی صعودی داشته و در مجموع ۳۳ درصد افزایش یافته است.

آگهی

ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۳۳.۴۳۳ میلیارد یورو به سایر کشورها و مناطق خارج از این اتحادیه منتقل کردند و در مقابل، تنها ۱۱.۵۱۵ میلیارد یورو وارد کشورهای عضو اتحادیه شد که نشان دهنده کسری ۲۲.۱ میلیارد یورویی است.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد نقل و انتقال مالی شخصی شهروندان ساکن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که آسیا(به استثنای خاور نزدیک و میانه)، شمال آفریقا و کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا هر یک مقصد ارسال حدود ۲۰ درصد از مجموع پول خارج شده از اتحادیه اروپا بوده است.

بر پایه این گزارش در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۸۴۵ میلیارد یورو به طور شخصی از اتحادیه اروپا به آسیا و ۶.۷۹۷ میلیارد یورو به شمال آفریقا و ۶.۵۲۶ میلیارد یورو نیز به کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه منتقل شده است.

در مقابل، ۵۴ درصد از پولی که به طور شخصی وارد اتحادیه اروپا شده از مقصد کشورهای اروپایی خارج از این اتحادیه بوده که رقمی معادل ۶.۲۷۳ میلیارد یورو گزارش شده است. جریان ورود پول از آمریکای شمالی با سهم ۱۹ درصدی و ارزش ۲.۱۸۸ میلیارد یورویی در جایگاه دوم قرار داشته است.

یورواستات خاطرنشان کرده که جریان خروج شخصی پول از اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۵ روندی صعودی داشته و در مجموع ۳۳ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن رشد ارسال پول از سوی مهاجران به کشورهای زادگاهشان بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند درصد ساکنان اتحادیه اروپا مالک یا مستاجرند و هزینه برق و گاز چقدر است؟

سهم اعضا در اقتصاد اتحادیه اروپا؛ سنگین‌ترین رکود ناشی از کرونا در کدام کشورها رخ داد؟

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»