ترکیب دلتا با اومیکرون؛ دلتاکرون، سویه جدید کرونا در قبرس شناسایی شد

انجام تست کرونا در قبرس
انجام تست کرونا در قبرس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته لئوندیوس کوستریکیس، استاد زیست‌شناسی دانشگاه قبرس میزان بالای شناسایی «دلتاکرون» در میان افراد بستری‌شده در بیمارستان این نگرانی را پدید می‌آورد که بین ابتلا به این سویه و افزایش احتمال نیاز به رسیدگی پزشکی در بیمارستان ارتباط وجود دارد.

آگهی

دانشمندان در قبرس از شناسایی مواردی از ابتلا به سویه‌ای از ویروس کرونا خبر داده‌اند که ترکیبی از دو سویه دلتا و اومیکرون است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ لئوندیوس کوستریکیس، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه قبرس گفت: «هم‌اکنون شاهد عفونت دوگانه با دلتا و اومیکرون هستیم و این سویه را شناسایی کردیم که ترکیبی است از دلتا و اومیکرون.»

خبر شناسایی سویه جدید در قبرس در حالی منتشر می‌شود که این کشور هم‌اکنون بالاترین موارد میزان شناسایی ویروس کرونا نسبت به جمعیت در اروپا را دارد. از سویه جدید که نمونه آن برای بررسی بیشتر به انستیتو پاستور فرستاده شده است فعلا تحت عنوان «دلتاکرون» یاد می‌شود.

به گفته لئوندیوس کوستریکیس این سویه دارایی ویژگی‌های ژنتیک گونه اویکرون و ژنوم یا اطلاعات ژنتیکی سویه دلتا است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از رسانه‌های قبرس گزارش داد که تاکنون ۲۵ مورد از ابتلا به سویه «دلتاکرون» در این کشور شناسایی شده است. یازده نفر از مبتلایان به این سویه در بیمارستان بستری هستند. به گفته لئوندیوس کوستریکیس میزان بالای شناسایی «دلتاکرون» در میان افراد بستری‌شده در بیمارستان این نگرانی را پدید می‌آورد که بین ابتلا به این سویه و افزایش احتمال نیاز به رسیدگی پزشکی در بیمارستان ارتباط وجود دارد. 

این استاد زیست‌شناسی دانشگاه قبرس در عین حال تاکید می‌کند که تنها گذشت زمان مشخص خواهد که «دلتاکرون» شدیدتر یا واگیردارتر از دیگر سویه‌های ویروس کرونا هست یا خیر.

نمونه سویه جدید روز جمعه برای انستیتو پاستور فرستاده شده است. وزیر بهداشت قبرس قرار است طی روزهای آینده در نشستی خبری درباره شناسایی سویه جدید شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی از شیوع زیرسویه «اومیکرون پنهانکار» در دانمارک و بریتانیا

سازمان جهانی بهداشت: تا دو ماه دیگر اومیکرون نیمی از شهروندان اروپایی را آلوده می‌کند

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد