واکنش مقامات بلژیک و هلند به اعتراض علیه محدودیت‌های کرونایی؛ روته: خشونت احمق‌ها بود

معترضان هلندی با پلیس درگیر شدند
معترضان هلندی با پلیس درگیر شدند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک روته، نخست‌وزیر هلند امروز دوشنبه ۲۲ نوامبر از سه شب ناآرامی در کشورش به عنوان «خشونت محض از سوی احمق‌ها» یاد کرد و گفت که مسئولان هلندی معترضان متخلف را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

آگهی

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک و مارک روته، نخست وزیر هلند در پی ناآرامی‌های چند روز گذشته در کشورهایشان که به دلیل تشدید محدودیت‌های ضد کرونا رخ داده است، «رفتارهای خشونت‌آمیز» معترضان را محکوم کردند.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند امروز دوشنبه ۲۲ نوامبر از سه شب ناآرامی در کشورش به عنوان «خشونت محض از سوی احمق‌ها» یاد کرد و گفت که مسئولان هلندی معترضان متخلف را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

در پی تظاهرات خشونت‌آمیز در شهر بندری روتردام در روز جمعه، حداقل ۱۳۰ نفر بازداشت، ۴ نفر زخمی و چندین افسر پلیس هم زخمی شدند.

آقای روته به رسانه‌های هلندی گفت: «ناآرامی‌ها در روتردام و چندین شهر دیگر در سراسر کشور، خشونت محض در پوشش اعتراض است.» او گفت که همیشه از حق اعتراض دفاع خواهد کرد، اما هرگز نمی‌پذیرد که «احمق‌ها» از خشونت استفاده کنند.

هلند در ۱۳ نوامبر با بازگشت دوباره به وضعیت قرنطینه محدود، به صاحبان کافه‌ها اجازه داد ورود افرادی را که واکسینه نشده‌اند، ممنوع کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، صدها نفر از معترضان خشمگین هلندی در روزهای گذشته و پس از اعمال محدودیت‌های جدید ضد کرونا به خیابان‌ها رفتند که به درگیری با نیروهای پلیس در شهرهای این کشور انجامید.

آقای دی کرو، نخست وزیر بلژیک هم امروز دوشنبه ۲۲ نوامبر و یک روز پس از تظاهرات برخی از شهروندان بلژیکی در بروکسل علیه محدودیت‌های ضد کرونا که به درگیری با پلیس انجامید، خشونت‌های رخ داده توسط معترضان را «کاملاً غیرقابل قبول» دانست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نخست وزیر بلژیک پس از دیدار با همتای فرانسوی خود، ژان کاستکس با حمایت از نیروهای پلیس کشورش که به گفته او سه نفرشان در جریان این اعتراض‌ها زخمی شده‌اند، خواستار یک گفتگوی آرام درباره همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ضد آن شد.

او از ارائه «اطلاعات نادرست» به عنوان عامل تحریک برخی از معترضان به محدودیت‌های کرونایی نام برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«مارک تفلون» باسابقه‌ترین نخست‌وزیر هلند: هنوز برای حضور در جلسه دولت آب دهانم راه می‌افتد

پایان ۲۷۱ روز مذاکره؛ چهار حزب سیاسی هلند برای تشکیل دولت جدید به توافق رسیدند

دولت اتریش در نظر دارد افراد واکسینه نشده در برابر کرونا را قرنطینه کند