سوئد: اروپا برای نیل به هدف نشست‌ آب‌وهوایی استخراج رمزارز را ممنوع کند

استخراج بیت‌کوین
استخراج بیت‌کوین Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«روزانه ۹۰۰ بیت کوین استخراج می‌شود. در حالی که یک ماشین برقی متوسط با برق لازم برای استخراج ۱ بیت‌کوین ۱/۸ میلیون کیلومتر یعنی ۴۴ بار دور کرهٔ زمین را می‌پیماید.»

آگهی

مقامات سوئد از اتحادیه اروپا خواستند برای رسیدن به اهداف زیست‌محیطی نشست آب‌وهوایی پاریس «استخراج انرژی‌برِ رمزارزها» را ممنوع کنند.

بیورن رایزنگر، رئیس آژانس حفظ محیط زیست سوئد، و اریک تدئین، مسئول دایره مالی دولت این کشور اعلام کردند استفادهٔ روزافزون انرژی در استخراج رمزارزها مانع از آن می‌شود که کشورشان از عهدهٔ تعهدات پیمان پاریس برآید.

مقامات سوئدی می‌گویند مصرف انرژی مربوط به استخراج بیت‌کوین در ماه‌های آوریل و اوت امسال چندین برابر شده و این کار اکنون به‌اندازهٔ انرژی ۲۰۰ هزار منزل مسکونی برق مصرف می‌کند.

در بیانهٔ مقامات سوئدی آمده است که «با برق لازم برای استخراج یک بیت‌کوین، یک ماشین برقی متوسط می‌تواند ۱/۸ میلیون کیلومتر را بپیماید، یعنی ۴۴ بار دور کرهٔ زمین را بگردد. این درحالی است که روزانه ۹۰۰ بیت کوین استخراج می‌شود. اینها استفادهٔ معقولی از منابع انرژی تجدیدپذیر ما نیست.»

این مقامات در نامهٔ خود به اتحادیه اروپا خواستار تصویب قوانینی شده‌اند که مطابق آنها شرکت‌های ارائه و تبادل رمزارز متعهد به «توقف استخراج رمزارز» شوند و همچنین اعلام نکنند که «فعالیت‌شان سازگار با محیط زیست» است.

هزینهٔ نسبتا کم انرژی و وفور منابع انرژی‌ تجدیدپذیر در کشورهای اسکاندیناوی، سبب شده که طی چند ماه اخیر استخراج‌ رمز ارز در این کشورها افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند پرداخت با رمزارزها را ممنوع اما اجازه نگهداری آن را صادر می‌کند

رکوردشکنی دومین رمزارز پرطرفدار جهان؛ قیمت بیت‌کوین به اوج تاریخی خود نزدیک‌تر شد

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد