بازگشت محدودیت‌های اجتماعی به کشورهای اروپایی در پی موج جدید شیوع کرونا

استفاده از ماسک در مدارس فرانسه
استفاده از ماسک در مدارس فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

موج جدید شیوع بیماری کووید۱۹ در اروپا باعث شده است تا محدودیت‌های لغو شده در برخی کشورها از جمله هلند و نروژ بار دیگر به اجرا درآید. فرانسه بار دیگر استفاده از ماسک را در همه مدارس اجباری کرد و دورکاری در آلمان گسترش یافت.

آگهی

فرانسه از روز دوشنبه همزمان با موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، استفاده از ماسک را بار دیگر برای همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجباری کرد.

تاکنون تنها دانش‌آموزان ساکن برخی مناطق که بیماری همه‌گیر کووید۱۹ در آنجا شیوع بیشتری یافته بود مجبور به استفاده از ماسک بودند. دولت فرانسه دو ماه پیش استفاده اجباری از ماسک را برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطقی که ویروس کرونا کمتر شیوع داشت لغو کرده بود.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور اعلام کرد که به زودی گواهی سلامت افراد مسن در صورت عدم تزریق دوز سوم واکسن کرونا دیگر اعتبار نخواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شهروندان فرانسوی اکنون برای دسترسی به بسیاری از اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی باید گواهی سلامت ارائه کنند. با این حال یکی از مقامات ارشد حزب حاکم «جمهوری به‌پیش» روز دوشنبه گفت که دولت امانوئل ماکرون به دنبال طرحی مشابه دولت اتریش برای قرنطینه کردن افراد واکسینه نشده نیست.

اتریش اولین کشور اروپایی است که تصمیم به قرنطینه افراد واکسینه نشده گرفته است. افرادی که اخیرا از بیماری کووید۱۹ بهبود یافته‌اند از قرنطینه اجباری واکسینه نشده‌ها مستثنی شده‌اند.

طرح آلمان برای گسترش دورکاری

دولت فدرال آلمان نیز برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا لایحه‌ای تهیه کرده است که براساس آن کارمندان در این کشور بار دیگر به طور گسترده دورکاری خواهند کرد. دورکاری در آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا، از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) کاهش یافته بود.

رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آلمان طی یک بازه ۲۴ ساعته روز یکشنبه بار دیگر شکسته شد.

همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون جان نزدیک به پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. موج جدید شیوع بیماری کووید۱۹ در اروپا باعث شده است تا محدودیت‌های لغو شده در برخی کشورها از جمله هلند و نروژ بار دیگر به اجرا درآید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا درباره احتمال وجود «سوگیری سیستماتیک» در تجهیزات پزشکی تحقیق می‌کند

رکوردشکنی‌ ویروس کرونا در آلمان؛ ۵۰ هزار مبتلا در یک روز ثبت شد

اعضای سازمان جهانی بهداشت بر سر مقابله با همه‌گیری‌های آینده به توافق نرسیدند