وزیر کشور آلمان نصب دیوار و سیم خاردار در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را «مشروع» دانست

اعتراض به نصب سیم خاردار در مرز لهستان و بلاروس
اعتراض به نصب سیم خاردار در مرز لهستان و بلاروس Copyright Czarek Sokolowski/The Associated Press
Copyright Czarek Sokolowski/The Associated Press
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای زیهوفر موضوع بسته شدن مرز با لهستان را رد کرد؛ با این وجود اعلام کرد که هفته گذشته نامه‌ای به ماریوش کامینسکی، همتای لهستانی خود نوشته و پیشنهاد کرده که گشت‌های مشترکی را در مناطق مرزی با هدف مقابله با مهاجران تشکیل دهند.

آگهی

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان روز یکشنبه تلاش کشورهای عضو اتحادیه اروپا در محافظت از مرزهایشان را اقدامی «مشروع» اعلام کرد.

این اظهار نظر پس از آن بیان شد که شماری از کشورهای عضو اتحادیه از جمله اتریش و لهستان خواستار تامین بودجه‌ای از سوی بروکسل برای نصب حصار و سیم خاردار در مناطق مرزی خود برای جلوگیری از ورود مهاجران شدند.

وزیر کشور آلمان در جریان گفتگو با خبرنگار روزنامه تابلوید بیلد (tabloïd Bild) درباره ضرورت ساخت چنین دیواری گفت: «به نظر ما، این کار برای محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز، مشروع است.»

او همچنین اعلام کرد که کنترل‌های آلمان در مرز مشترک این کشور با لهستان تشدید می‌شود و تا کنون نیز ۸۰۰ تن از نیروهای پلیس آلمان با هدف کنترل بیشتر، به مناطق مرزی در شرق اعزام شده‌اند. او اطمینان داد که «در صورت لزوم» آماده افزایش شمار این نیروها است.

بر اساس آمارهای وزارت کشور آلمال، از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۵۷۰۰ مهاجر از مرز این کشور و لهستان عبور کرده‌اند.

آقای زیهوفر موضوع بسته شدن مرز با لهستان را رد کرد؛ با این وجود اعلام کرد که هفته گذشته نامه‌ای به ماریوش کامینسکی، همتای لهستانی خود نوشته و پیشنهاد کرده که گشت‌های مشترکی را در مناطق مرزی با هدف مقابله با مهاجران تشکیل دهند.

ماریوش کامینسکی نیز پاسخ داده است که لهستان از چنین اقداماتی «کاملا حمایت» خواهد کرد.

دوازده کشور اتریش، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، یونان، مجارستان، لیتوانی، لتونی، لهستان و اسلواکی، پیش از این در اوایل ماه اکتبر در جریان نشست وزرای کشور این اتحادیه در لوکزامبورگ، با امضای نامه‌ای از بروکسل خواستند تا هزینه ساخت موانع مرزی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را تامین کند.

لهستان می‌گوید که برای ساخت چنین حصاری به ۳۵۰ میلیون یورو نیاز دارد و تا کنون نیز هزاران سرباز را در مناطق مرزی خود بسیج کرده و لیتوانی نیز ساخت یک حصار سیم خاردار در امتداد مرزهای خود با بلاروس آغاز کرده است.

روز جمعه اورزولا فن‌ در لاین، رئیس کمیسیون اروپا رسما از رد درخواست این کشورها خبر داده و اعلام کرده بود که کمیسیون اروپا هیچ بودجه‌ای را به نصب دیوار و سیم خاردار اختصاص نمی‌دهد.

هزاران مهاجر، عمدتا از خاورمیانه، از ماه اوت در تلاش بودند که از مسیر بلاروس خود را به اتحادیه اروپا برسانند. بروکسل الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را متهم می‌کند که در تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا در عبور شمار بیشتری از این مهاجران از مناطق مرزی خود با این منطقه نقش داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه از بیم هجوم پناهجویان افغان دیوار مرزی خود با ایران را گسترش می‌دهد

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی