یک دقیقه سکوت در دبیرستان‌های فرانسه در نخستین سالگرد قتل ساموئل پتی

یک دقیقه سکوت در دبیرستان‌های فرانسه در نخستین سالگرد قتل ساموئل پتی
Copyright Lewis Joly/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Lewis Joly/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سال پیش یک جوان چچنی سر ساموئل پتی، معلم تاریخ و جغرافی دبیرستان را پس از خروج از مدرسه برید. آقای پتی کاریکاتور پیامبر اسلام را در کلاس به دانش‌آموزان نشان داده بود.

آگهی

جمعه ۱۵ اکتبر و در نخستین سالگرد قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ و جعرافی دبیرستانی در حومه پاریس، دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان‌های فرانسه با یک دقیقه سکوت به یاد و خاطره وی ادای احترام می‌کنند.

یک سال پیش یک جوان چچنی ساموئل پتی را پس از خروج از مدرسه در شهر کنفلانس-سنت-اونورین، سر برید. آقای پتی کاریکاتور پیامبر اسلام را در کلاس به دانش‌آموزان نشان داده بود.

عبدالله انظاروف، قاتل ساموئل پتی که در زمان وقوع جرم تنها ۱۸ سال داشت دقایقی پس از قتل، با شلیک گلوله ماموران پلیس کشته شد. پرونده سه همدست وی همچنان باز است. سرویس‌های امنیتی از گرایش عبدالله انظاروف اطلاع نداشتند اما وی پیش‌تر محکومیت‌هایی برای تخریب اموال عمومی و خشونت گروهی داشته و سابقه دار بود. این جوان ۱۸ ساله از کودکی و به همراه پدر و مادرش به فرانسه پناهنده شده بود.

قتل آقای پتی سال گذشته به بحث و جدل‌های سیاسی درباره چگونگی تشدید با اسلام‌گرایی افراطی، مقابله با تهدید و آزار معلمان و دیگر شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و همینطور مساله مهاجرت و مسلمانان فرانسه دامن زد. تصویب قانون مقابله با «جدایی‌طلبی» در پارلمان و شورای قانون اساسی فرانسه با متمم‌های سخت‌گیرانه‌ای که مجلس سنا به آن افزود، به اعتقاد بسیاری از ناظران بدون این ماجرا به این سادگی عملی نمی‌شد.

قرار است مراسم رسمی ادای احترام دولت، پارلمان و دادگستری فرانسه، شنبه ۱۶ اکتبر برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل ساموئل پتی؛ ۶ نوجوان در پرونده سر بریدن معلم تاریخ فرانسوی محکوم شدند

دفاع امانوئل ماکرون از ممنوعیت عبا در مدارس فرانسه؛ مقاومت ۶۷ دانش‌آموز در مقابل تصمیم دولت

قاتل کلرادو پیش از جنایت اسم قربانیان را در رمان‌های جنایی آورده بود