اقرار دانش‌آموز ۱۳ ساله در مورد معلم سربریده شده فرانسوی: از ترس پدرم دروغ گفتم

مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر ساموئل پاتی، معلم فرانسوی سربریده شده توسط یک اسلام‌گرای افراطی
مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر ساموئل پاتی، معلم فرانسوی سربریده شده توسط یک اسلام‌گرای افراطی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعتراف دانش‌آموزِ ساموئل پاتی به اقرار دروغی که به بریده شدن سر این معلم فرانسوی دامن زد، خشم وکیل خانواده آقای پاتی را برانگیخت.

آگهی

اعتراف دانش‌آموزِ ساموئل پاتی به انتشار دروغی که به بریده شدن سر این معلم فرانسوی دامن زد، خشم وکیل خانواده آقای پاتی را برانگیخت.

یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله به پلیس فرانسه اعتراف کرده است که به دروغ آقای پاتی را متهم کرده بود که به هنگام نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام از دانش‌آموزان مسلمان می‌خواسته که کلاس درس را ترک کنند یا چشم‌هایشان را ببندند. 

پدر این دانش‌آموز بر اساس این اتهام دروغ دخترش چندین ویدئوی کوتاه در فیس‌بوک منتشر کرده و با همکاری یک مبلغ اسلامی کارزاری آنلاین علیه این معلم به راه انداخته بود؛ ویدئوها و کارزاری که بنا بر شواهد موجود موجب تحریک جوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به مثله کردن این معلم ۴۷ ساله شده است.

تحقیقات پلیس فرانسه نشان می‌دهد که این دانش‌آموز روزی که ساموئل پاتی کاریکاتورها را نمایش داده، غایب بوده و از ترس پدرش این ماجرا را برای برای توجیه عدم حضورش در سر کلاس درس ساخته و گفته است.

ویرجینی لو روی، وکیل خانواده پاتی روز سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو آر‌تی‌ال(RTL) گفت که خوشبختانه روند تحقیقات به سرعت مشخص کرد که این دانش‌آموز دروغ گفته است، دانش‌آموزی که سعی داشت خود را سخنگوی سایر همکلاسی‌هایش جا بزند ولی دروغ‌گویی و واقعیت دردناکی که فاش شده، بسیار عصبانی کننده است.

پدر این دانش‌آموز و مبلغ اسلامی هم‌دست او هم اکنون به اتهام مشارکت در قتل معلم فرانسوی در انتظار محاکمه در دادگاه هستند و قاتل نیز در جریان تعقیب و گریز پلیس به ضرب گلوله کشته شده است.

آقای پاتی معلم تاریخ، جغرافی و علوم مدنی بود و در جریان تدریس آزادی بیان اقدام به نمایش کاریکاتورهای جنجال‌برانگیز پیامبر اسلام کرده که پیشتر که در مجله فرانسوی شارلی ابدو چاپ شده بود.

عبدالله یزیدویچ آنزوروف در روز جمعه ۱۶ اکتبر(۲۵ مهر) با قَمه به ساموئل پاتی، معلم مدرسه‌ بوادون در کونفلان سنت انورین در حومه پاریس حمله کرد و سر او را برید. او سپس تصویر سر بریده شده را در توییتر منتشر کرد و با خطاب کردن امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به «رهبر کفار»، نوشت:«یکی از سگ‌های جهنمی تو را که جرأت جسارت به محمد را به خود داده بود، کشتم.»

بسیاری از مسلمانان فرانسه کاریکاتورهای مجله شارلی ابدو را در مورد پیامبر اسلام «توهین‌آمیز» تلقی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز جهانی معلم؛ زنان در آموزش دانش‌آموزان کشورهای عضو اتحادیه اروپا چه نقشی دارند؟

هویت معلم فرانسوی و مرد چچنی که سر او را برید فاش شد

فرانسوی‌ها از سربریده‌شدن معلم فرانسوی شوکه شده‌اند