تیراندازی به زنان در اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان: متهم معتاد بود و با وثیقه آزاد شد

عکس آرشیوی از اصفهان
عکس آرشیوی از اصفهان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با نادقیق خواندن گزارش یک روزنامه چاپ تهران در مورد حادثه تیراندازی به پنج زن جوان در شهر اصفهان، متهم را فردی معتاد معرفی کرد که پس از دو ماه بازداشت موقت با سپردن وثیقه آزاد شده است.

آگهی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با نادقیق خواندن گزارش یک روزنامه چاپ تهران در مورد حادثه تیراندازی به پنج زن جوان در شهر اصفهان، متهم را فردی معتاد معرفی کرد که پس از دو ماه بازداشت موقت با سپردن وثیقه آزاد شده است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، محمد رضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پی انتشار گزارشی در یکی از روزنامه‌های چاپ تهران با عنوان «شلیک به زنان در خیابان‌های اصفهان»، اطلاعات منتشر شده را نادقیق دانست و ضمن تکذیب صدمه به پنج نفر در این ماجرا گفت: «دستگاه قضایی با قاطعیت و دقت تا صدور حکم به این پرونده رسیدگی می‌کند.»

آقای حبیبی در رابطه با جزئیات این ماجرا گفت: «پس از تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، متهم به سرعت بازداشت و در تحقیقات صورت گرفته اعتیاد این فرد به مواد مخدر صنعتی تائید و مشخص می‌شود وی با استفاده از سلاح ساچمه‌ای به تیراندازی به سه خانم اقدام کرده است.»

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: «در جریان رسیدگی به این پرونده، فقط یک نفر از آن سه نفر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند و طبق نظر پزشکی قانونی جراحت وارده به این فرد از نوع جراحت دامیه و جزئی بوده است.»

او ضمن تکذیب ادعاها در مورد آزاد شدن متهم حادثه بعد از چندین روز گفت: «متهم قریب به دو ماه بازداشت موقت بوده و تحقیقات مفصل و کاملی در این زمینه صورت می‌گیرد و پس از تکمیل تحقیقات و رفع ابهامات پرونده، به موجب قانون قرار وی به وثیقه تبدیل و با قرار تامین کیفری مناسب آزاد می‌شود.»

روزنامهٔ شرق روز چهارشنبه ۲۱ مهر، با انتشار گزارشی به نقل از خانواده سه نفر از پنج قربانی این تیراندازی‌ها نوشت که به آنها در خیابان از پشت با تفنگی که «ظاهرا ساچمه‌ای و مخصوص شکار» بوده، شلیک شده و علاوه بر وارد شدن جراحت، آنها را دچار آسیب‌های روانی کرده است. 

بر پایه این گزارش، یکی از خانواده‌ها هنگام حضور در بیمارستان متوجه شده‌اند که حداقل پنج نفر به دلیل جراحت وارده از تیراندازی در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنا بر ادعای مادر یکی از دختران جراحت دیده، ماموران ابتدا از آنان خواسته‌اند تا پیش از پیگیری پرونده، خبر این رخداد را درز ندهند. متهم که به گواه قربانیان مردی حدود ۳۵ ساله بوده، در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و بازداشت شده ولی در کمتر از یک ماه به‌ قید وثیقه آزاد می‌شود. 

خانواده یکی از قربانیان به روزنامه شرق گفته بود که ماموران امنیتی از آنها خواسته بودند که اگر خواهان پرداخت هزینه بیمارستان از سوی دولت هستند باید رضایت دهند و از شکایت خود از متهم صرف نظر کنند.

سال ۱۳۹۳ خورشیدی نیز مهاجمان موتورسوار دست‌کم چهار زن را در اصفهان هدف اسیدپاشی قرار دادند. هر چهار قربانی این حادثه جوان و فاقد حجاب چادر بودند. این پرونده مهرماه سه سال پیش با توجه به پیدانشدن متهمان و با صدور حکم پرداخت دیه به قربانیان از بیت‌المال مختومه شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی‌های مرگبار در کالیفرنیا یک روز پس از فاجعه بوفالو

نیروهای امنیتی همزمان با شکل‌گیری تجمع در زاینده‌رود اصفهان، گاز اشک‌آور شلیک کردند

دستگیری ۶ زن در دزفول به علت برداشتن حجاب