پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان مختومه شد

مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان
مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان Copyright عکس: ایسنا(همت خانی)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرونده اسیدپاشی‌های سال ۱۳۹۳ خورشیدی شهر اصفهان با توجه به پیدانشدن متهمان و با صدور حکم پرداخت دیه به قربانیان مختومه شد.

آگهی

پرونده اسیدپاشی‌های سال ۱۳۹۳ خورشیدی در شهر اصفهان با توجه به پیدانشدن متهمان و با صدور حکم پرداخت دیه به قربانیان از بیت المال مختومه شد.

حسین عباس علیزاده، وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های چهار سال پیش شهر اصفهان ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری ایسنا گفت که موکلان او مطالبه دیه کرده بودند و دادگاه نیز با توجه به پیدا نشدن متهم یا متهمان پرونده حکم به پرداخت دیه از محل صندوق دیه بیت المال داده است.

به گفته آقای علیزاده پس از آن که این صندوق دیه چهار موکل او را پرداخت کرده، دادگاه پرونده این حادثه را مختومه اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:شناسایی چند مظنون جدید در پرونده اسیدپاشی اصفهان

حادثه اسیدپاشی در اصفهان در ۲۳ مهر سال ۱۳۹۳ خورشیدی روی داد و در جریان آن، مهاجمان موتورسوار دستکم چهار زن را هدف قرار دادند. هر چهار قربانی این حادثه جوان و فاقد حجاب چادر بودند.

هر چند سوء ظن‌های اولیه به اقدام یک گروه دارای عقاید مذهبی افراطی معطوف شد ولی مقام‌های قضايی و انتظامی ایران آن را «توطئه بیگانگان» و یا تلاش عده‌ای برای انتقام شخصی عنوان کردند.

طی یک سالی که از این حادثه می‌گذشت، پلیس بارها از دستگیری مظنونان اسیدپاشی خبر داد ولی با گذشته زمان تلاش‌های آنها رنگ باخت و هیچ یک از مظنونان بازداشت شده به عنوان متهم معرفی نشدند.

انتشار تصاویر قربانیان این حادثه که مرضیه، سهیلا، مینا و سارا نام داشتند و معرفی نکردن عاملان این حادثه زمینه‌ساز برگزاری تجمع‌های اعتراضی در ایران شد که با برخورد پلیس و بازداشت برخی از معترضان مواجه شد.

بیشتر بخوانید:یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان ازدواج کرد

برگزاری مراسم ازدواج سال گذشته مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان که یک چشم خود را نیز در این حادثه از دست داده، بار دیگر افکار عمومی را متوجه سرنوشت نامعلوم پرونده قربانیان این پرونده کرد.

در نهایت این پرونده بدون معرفی عاملان آن و چهار سال پس از گشایش، مختومه شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قربانیان اسیدپاشی در هند با شهامت در صحنه مد و فشن

مدل و قربانی اسیدپاشی در لندن همزمان با انتشار عکس‌هایش: انزوا بس است

اسیدپاشی در اروپا، نژادپرستی و اسلام‌هراسی