آمریکا سال آینده میلادی ۱۲۵ هزار پناهجو می‌پذیرد

مهاجرانی از کشور هائیتی در مرزهای ورودی به ایالت تگزاس
مهاجرانی از کشور هائیتی در مرزهای ورودی به ایالت تگزاس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحلیلگران این رویکرد جدید دولت آمریکا را ناشی از انتقاد‌هایی می‌دانند که پیشتر به دلیل تصمیم جو بایدن برای بالا نبردن سقف پذیرش سالانه پناهجویان علیه رئیس جمهوری ایالات متحده مطرح شده بود.

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه وعده داد که کشورش سال آینده میلادی ۱۲۵ هزار متقاضی پناهندگی را بپذیرد.

این میزان پناهجو که رئیس جمهوری ایالات متحده قول میزبانی از آنها را در کشورش داده دو برابر شمار پناهجویانی است که سال جاری میلادی در این کشور پذیرفته خواهند شد.

انتخاب پناهجویان برای قانونی شدن اقامت دائم آنها در خاک آمریکا پس از بررسی چندین ساله پرونده آنها توسط نهاد‌های امنیتی صورت می‌گیرد.

این در حالیست که در حال حاضر جو بایدن به دلیل مدیریت بحران مهاجرت تحت انتقادهای زیادی قرار دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با استناد به نظر جو بایدن رسما اعلام کرد که ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ برای «پاسخگویی به نیاز‌های ناشی از بحران‌های بشردوستانه» صد و بیست و پنج هزار پناهجو پذیرش خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشی آمریکا که مقابله با مهاجرت را یکی از محورهای دولت خود قرار داده بود به تازگی سیاست درهای باز دولت جدید را به شدت مورد انتقاد قرار داده و ایالات متحده را به دلیل افزایش ورود مهاجران به «چاه مستراح بشریت» تشبیه کرده است.

تحلیلگران این رویکرد جدید دولت آمریکا را ناشی از انتقاد‌هایی می‌دانند که پیشتر به دلیل تصمیم جو بایدن برای بالا نبردن سقف پذیرش سالانه پناهجو علیه رئیس جمهوری ایالات متحده مطرح شده بود.

جو بایدن در ماه آوریل گذشته در تصمیمی بحث‌برانگیز با افزایش سقف بسیار پایینِ ۱۵ هزار نفری پذیرش پناهجو که توسط دولت پیشین آمریکا تعیین شده بود، مخالفت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس در مواجهه با انتقاد‌های اردوگاه دموکرات‌ها مجبور شد سقف پذیرش سالانه پناهجو در کشورش را تا میزان ۶۲ هزار و پانصد نفر برای سال جاری افزایش دهد.

جو بایدن طبق وعده‌های انتخاباتی قرار است این میزان را برای سال مالی ۲۰۲۲ که از اول اکتبر آغاز می‌شود، دو برابر کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود هوایی مسافران خارجی به آمریکا به شرط واکسیناسیون کامل کرونا آزاد شد

موج جدید مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده؛ بلینکن در راه مکزیک برای تقویت اقدامات قهری علیه مهاجران

طرح «اسکان مجدد» آمریکا برای پذیرش پناهجویان غیرمکزیکی