ورود هوایی مسافران خارجی به آمریکا به شرط واکسیناسیون کامل کرونا آزاد شد

فرودگاه بین‌المللی میامی، آمریکا
فرودگاه بین‌المللی میامی، آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر پایه دستورالعمل قبلی ورود افراد غیر شهروند آمریکا که در ۱۴ روز پیش از ورودشان به این کشور در بریتانیا، اتحادیه اروپا، چین، هند، ایران، ایرلند، برزیل و آفریقای جنوبی بوده‌اند ممنوع اعلام شده بود.

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مجوز ورود مسافران خارجی به خاک این کشور را به شرط واکسیناسیون صادر کرد.

جف زینتس، هماهنگ کننده امور مربوط به کووید ۱۹ در کاخ سفید روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) با اعلام سیاست جدید دولت آمریکا در این زمینه گفت: «همه مسافران خارجی که به ایالات متحده پرواز می‌کنند باید قبل از سوار شدن به هواپیما مدارک واکسیناسیون و همچنین آزمایش منفی کووید ۱۹ را که حداکثر سه روز پیش از پرواز گرفته شده، ارائه دهند.»

به این ترتیب محدودیت سفر به آمریکا برای خارجی‌ها که در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین این کشور وضع شده بود، برچیده خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت جو بایدن در دستورالعمل جدید همچنین سختگیری‌های بیشتری در زمینه انجام آزمایش کووید برای شهروندان آمریکایی واکسینه نشده در نظر گرفته و گفته است آنها باید حداکثر یک روز پیش از بازگشت به کشور و همچنین در روز رسیدن‌شان آزمایش کووید ۱۹ بدهند.

زینتس در عین حال گفت که مسافران واکسینه شده نیازی به قرنطینه ندارند.

بایدن در اوایل سال جاری میلادی محدودیت‌های مسافرتی دوران ترامپ را تشدید کرده بود. بر پایه دستورالعمل قبلی ورود افراد غیر شهروند آمریکا که در ۱۴ روز پیش از ورودشان به این کشور در بریتانیا، اتحادیه اروپا، چین، هند، ایران، ایرلند، برزیل و آفریقای جنوبی بوده‌اند ممنوع اعلام شده بود.

زینتس گفت: «سیاست فعلی بر اساس وضعیت فردی مسافران تعریف شده است و نه کشوری که از آنجا می‌آیند و به همین دلیل این رویکرد مبنای محکم‌تری دارد.»

سیاست فعلی بر اساس وضعیت فردی مسافران تعریف شده است و نه کشوری که از آنجا می‌آیند و به همین دلیل این رویکرد مبنای محکم‌تری دارد.
جف زینتس
هماهنگ کننده امور مربوط به کووید ۱۹ در کاخ سفید

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا همچنین شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به دریافت اطلاعات تماس مسافران بین‌المللی می‌کند تا به این ترتیب امکان تماس آسان با آنها فراهم باشد.

هنوز مشخص نیست کدام واکسن‌ها مورد قبول دولت آمریکاست و آیا می‌توان از واکسن‌های تأیید نشده در این کشور استفاده کرد یا نه. جف زینتس گفت که تصمیم در این زمینه با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکاست.

دستورالعمل جدید از «اوایل ماه نوامبر» اعمال می‌شود تا شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی برای اجرا و انطباق با پروتکل‌های جدید آماده شوند.

واکنش اروپا

اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام سیاست مسافرتی جدید آمریکا از آن استقبال کرد.

در پیام توییتری کمیسیون اروپا در این زمینه که بعد از ظهر دوشنبه همرسان شد، آمده است: «ما از اعلام سیاست جدید آمریکا مبنی بر این که مسافران واکسینه شده اتحادیه اروپا به زودی می‌توانند دوباره به این کشور سفر کنند، استقبال می کنیم.»

کمیسیون اروپا تصمیم تازه دولت واشنگتن را «اقدامی برای خانواده‌ها و دوستانی که از هم جدا افتاده‌اند» و «خبری خوش برای تجارت» توصیف کرده و نوشته است: «ما همچنان به تلاش برای مسافرت ایمن ادامه می‌دهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخراج مهاجران هائیتی از آمریکا؛ بایدن زیر تیغ انتقادهای شدید داخلی و بین المللی

آمریکا سال آینده میلادی ۱۲۵ هزار پناهجو می‌پذیرد

آخرین فهرست کشورهای مجاز و غیرمجاز برای سفر به اروپا و ایران اعلام شد