پارالمپیک توکیو؛ قهرمانی والیبال نشسته و پایان کار ایران با کسب دوازهمین طلا

قهرمانی والیبال نشسته ایران در پارالمیک توکیو
قهرمانی والیبال نشسته ایران در پارالمیک توکیو Copyright عکس از ورزش‌سه
Copyright عکس از ورزش‌سه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دوازدهمین طلای کاروان ایران در پارالمپیک در واقع آخرین مدال ورزشکاران ایرانی در این بازی‌ها بود که توسط اصغر عزیزی اقدم در مسابقات تکواندو بدست آمد.

آگهی

ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در بازی‌های پارالمپیک توکیو روز شنبه چهار مدال دیگر به کاروان کشورشان اهدا کردند تا تیم ایران در نهایت با ۱۲ مدال طلا، یازده نقره و یک برنز به کار خود پایان دهد.

کاروان ایران در نهایت و با احتساب بازی‌های روز پایانی به ترتیب بالاتر از فرانسه و اسپانیا در رتبه سیزدهم جدول بازی‌ها قرار گرفت.

ایران در روز پایانی بازی‌های که روز یکشنبه برگزار شد نماینده‌ای نداشت و بدین ترتیب ملی‌پوشان یک روز پیش از پایان رقابت‌ها با مجموع ۲۴ مدال کار خود را در این تورنمنت پایان داد.

هفتمین قهرمانی والیبال نشسته

تیم والیبال نشسته ایران که همواره از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوده در توکیو نیز سنت شکنی نکرد و با ارائه عملکردی درخشان در نهایت به مقام نخست و مدال طلا دست یافت.

والیبالیست‌های ایرانی در مسابقه نهایی موفق شدند ۳ بر ۱ از سد تیم روسیه بگذرند تا بدین ترتیب نخستین مدال طلای تیمی ایران در این بازی‌ها بدست آید.

این هفتمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در تاریخ بازی‌های پارالمپیک بود که از پیش انتظار کسب آن در توکیو می‌رفت.

دوازدهمین طلای ایران در تکواندو ضرب خورد

دوازدهمین طلای کاروان ایران در پارالمپیک در واقع آخرین مدال ورزشکاران ایرانی در این بازی‌ها بود که توسط اصغر عزیزی اقدم در مسابقات تکواندو بدست آمد.

عزیزی اقدم که در رقابت‌های وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم مبارزه می‌کرد با درخشش در این تورنمنت در نهایت خود را به فینال رساند و در مبارزه پایانی نیز با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ ایوان میکولیچ، حریف کروات خود را شکست داد تا مدال طلا را بر گردن آویزد.

ورزش‌سه
پیروزی اصغر عزیزی اقدم در فینال مبارزات دسته به اضافه ۷۵ کیلوگرم پارالمپیکورزش‌سه

سجاد محمدیان که به نمایندگی از ایران در مسابقات دو میدانی و رشته پرتاب وزنه در کلاس اف۶۳ شرکت کرده بود با ثبت رکورد ۱۴.۸۸ صاحب مدال نقره پارالمپیک شد.

دهمین مدال نقره ایران نیز در این بازی‌ها توسط صادق بیت سیاح در مسابقات دو میدانی و رشته پرتاب نیزه در کلاس اف۴۱ با ثبت رکورد ۴۳.۳۵ به دست آمد.

نعمتی از کسب دومین مدال بازماند

زهرا نعمتی که پیش‌تر در مسابقات رشته تیراندازی با کمان موفق شده بود برای سومین بار مدال طلای پارالمپیک را برای ایران به ارمغان بیاورد روز شنبه در مسابقه رده بندی رقابت‌های مختلط این رشته به همراه غلامرضا رحیمی، دیکر کماندار تیم ملی ایران مقابل تیم دو نفره چین قرار گرفت.

این مسابقه در نهایت به نفع تیم چین به پایان رسید تا نعمتی و رحیمی از کسب مدال برنز در این رقابت مختلط بازبمانند.

زهرا نعمتی اما به دلیل توانمندی و تبحر بالا در رقابت‌های تیراندازی که تاکنون منجر به کسب سه مدال شده موفق شد به شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک راه یابد.

خانم نعمتی به همراه شش عضو تازه که به تازگی معرفی شده‌اند تا سه سال آینده در شورای کمیته بین‌المللی پارالمپیک عضویت خواهد داشت.

رتبه دوازهمیِ ایران

تیم ایران در حالی با ۲۴ مدال از جمله دوازده طلا در رتبه سیزدهم جدول مدال‌ها قرار گرفت که در  بازی‌های پارالمپیک سال ۲۰۱۶ یک مدال بیشتر دریافت کرده بود.

چین با مجموع ۲۰۷ مدال از جمله ۹۶ طلا، ۶۰ نفره و ۵۱ برنز با اختلاقی بسیار زیاد نسبت به بریتانیا و آمریکا در رتبه نخست جای گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقام‌گیری از ژاپن؛ تیم والیبال ایران قهرمان آسیا شد

یکی از دو ورزشکار افغان بالاخره توانست در مسابقات پارالمپیک شرکت کند

درخشش زنان ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو؛ متقیان و جوانمردی دو مدال طلا کسب کردند