NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

خولیو ولاسکو: جمهوری اسلامی به آرامی سقوط خواهد کرد

خولیو ولاسکو در آغوش بازیکنان تیم ملی ایران
خولیو ولاسکو در آغوش بازیکنان تیم ملی ایران Copyright خبرگزاری مهر
Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خولیو ولاسکو، سرمربی نامدار والیبال دنیا که مدتی‌ هم هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشته در گفتگویی با یک رسانه ایتالیایی می‌گوید جمهوری اسلامی به آرامی سقوط خواهد کرد.

آگهی

آقای ولاسکو که این گفتگو را با نشریه کورریره دلا سرا ایتالیا انجام داده در خصوص موضوعات متنوعی از زندگی شخصی خود از کودکی تا کنون و همچنین کشورهایی که در آنجا فعالیت داشته صحبت کرده است. در بخشی از این گفتگو خبرنگار با اشاره به حضور ولاسکو در ایران از او می‌پرسد: «آیا به نظر شما ما شاهد سقوط رژیم آیت‌الله‌ها خواهیم بود؟»

ولاسکو آرژانتینی در پاسخ می‌گوید: «به نظر من بله. این روند آهسته‌ای خواهد بود چرا که در ایران سیاست با دین آمیخته شده است و دین به مردم امنیت می‌دهد. با این حال حمایت مردم از رژیم به طور فزاینده‌ای کاهش یافته است.»

دیدار بازیکنان تیم ملی والیبال با محمود احمدی نژاد
دیدار بازیکنان تیم ملی والیبال با محمود احمدی نژادخبرگزاری ایسنا

این سرمربی نامدار والیبال جهان که ملیت ایتالیایی هم دارد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار در خصوص ارزیابی او درباره ایران چنین پاسخ داد: «ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ خارق‌العاده است. من آنجا دوستان زیادی پیدا کرده‌ام و با فدراسیون والیبال ایران هم رابطه خوبی داشتم اما هیچ کاری با دولت نداشتم. وقتی محمود احمدی نژاد که آن زمان رئيس جمهور بود از تیم ما برای ملاقات دعوت کرد من این دعوت را نپذیرفتم.»

دیدار ملی‌پوشان تیم ملی والیبال با محمود احمدی نژاد
دیدار ملی‌پوشان تیم ملی والیبال با محمود احمدی نژادخبرگزاری ایسنا

ولاسکو در ادامه می‌افزاید که فدراسیون والیبال هم تصمیم او را برای نرفتن به دیدار احمدی نژاد را پذیرفته است. اشاره ولاسکو با دیدار بازیکنان تیم ملی والیبال در اواخر تیر ماه سال ۱۳۹۲ در آخرین روزهای عمر دولت محمود احمدی نزاد است. در حالی که کمتر از دو هفته تا کنار رفتن احمدی نژاد از قدرت باقی مانده بود، اعضای تیم ملی والیبال در زمان ریاست محمدرضا داورزنی، رئیس وقت فدراسیون تصمیم گرفتند به دعوت احمدی نژاد به نهاد ریاست جمهوری بروند و آنجا با احمدی نژاد دیدار کنند. در آن دیدار بازیکنان تیم ملی به همراه سعید معروف، کاپیتان وقت تیم یک توپ والیبال را امضا و به احمدی نژاد هدیه دادند.

شادی خولیو ولاسکو همراه با بازیکنان تیم ملی زنان ایتالیا پس از قهرمانی در المپیک
شادی خولیو ولاسکو همراه با بازیکنان تیم ملی زنان ایتالیا پس از قهرمانی در المپیکAP Photo

ولاسکو که توانسته بود ایران را دو بار به قهرمانی در آسیا برساند در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان سرمربی ایران انتخاب و چند ماه بعد از روی کار آمدن حسن روحانی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفت قرارداد خود با ایران را نیمه کاره رها و به آرژانتین برود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ولاسکو که اخیرا در بازی‌های المپیک پاریس توانست تیم ملی والیبال زنان ایتالیا را به قهرمانی المپیک برساند یکی از پرافتخارترین مربیان والیبال جهان است که توانسته بارها با تیم‌ها و کشورهای مختلف در بازی‌های المپیک و قهرمانی جهان و قاره‌های مخلتف به قهرمانی دست یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو سالگی جنبش زن، زندگی، آزادی؛ چگونه تغییر در ظاهر و باطن جامعه ایران با وجود سرکوب رژیم رخ می‌دهد؟

یرواند آبراهامیان در گفتگو با یورونیوز: «تصور تبدیل اعتراضات در ایران به انقلاب، اغراق‌آمیز بود»

گفتگوی اختصاصی با نویسنده کتاب «چرا ملتها شکست می‌خورند»؛ آینده ایران بدون جمهوری اسلامی چگونه است؟