فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

حسن فیروزآبادی
حسن فیروزآبادی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نام حسن فیروزآبادی در سال ۱۳۹۷ به دنبال جنجال بر سر تصاحب یک ویلای ۱۰ هزار متری در لواسان بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از آنکه یک تشکل دانشجویی با ارسال نامه‌ای به دادستان تهران درباره استفاده حسن فیروزآبادی از این ویلا افشاگری کرد مجبور به تخلیه آن شد.

آگهی

حسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بنا به گزارش رسانه‌های ایران محمد باقری، رئیس کنونی ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت حسن فیروزآبادی را به علی خامنه‌ای، رهبر ایران تسلیت گفت. حسن فیروزآبادی پس از آغاز دوره رهبری علی خامنه‌ای از سوی او به سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ایران منصوب شده بود.

او تا پنج سال پیش در این مقام حضور داشت و پس از آن به عنوان مشاورعالی فرماندهی کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتحادیه اروپا از ۱۰ سال پیش حسن فیروزآبادی را به دلیل «نقض حقوق بشر» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

نام حسن فیروزآبادی در سال ۱۳۹۷ به دنبال جنجال بر سر تصاحب یک ویلای ۱۰ هزار متری در لواسان بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از آنکه یک تشکل دانشجویی با ارسال نامه‌ای به دادستان تهران درباره استفاده حسن فیروزآبادی از این ویلا افشاگری کرد، مجبور به تخلیه آن شد.

در نامه  «جنبش عدالتخواه دانشجویی» آمده بود که حسن فیروزآبادی از سال ۱۳۷۲ یعنی به مدت ۲۵ سال ویلای لواسان را در اختیار داشته است. در مقابل حسن فیروزآبادی مدعی شد که این ویلا محل «دفتر فوق سری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بوده است.

خبر درگذشت حسن فیروزآبادی بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در حالی منتشر می‌شود که پیش از این چهره‌هایی مانند محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس، هاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان، روح‌الله حسینیان، از مقامات اطلاعاتی و قضایی ایران و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روند واکسیناسیون و تازه‌ترین آمار قربانیان کرونا در ایران؛ اسپوتنیکِ داخلی کجا تزریق می‌شود؟

فیروزآبادی: حقیقت را باید گفت، موسوی می گفت از باطن احمدی نژاد خبر دارد

فیروزآبادی: غربی‌ها با سوسمار و آفتاب‌پرست از ایران جاسوسی اتمی می‌کنند