نتایج یک پژوهش: یک داروی ضد روماتیسم می‌تواند در کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مفید باشد

یک بیمار مبتلا به کووید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آیداهو
یک بیمار مبتلا به کووید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آیداهو Copyright Kyle Green/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Kyle Green/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس دارویی اروپا از اواخر ماه آوریل احتمال استفاده از داروی باریسیتینیب برای درمان بیماران مبتلا به کووید را مطرح کرده بود.

آگهی

مجله علمی لانست روز پنجشنبه سوم سپتامبر با انتشار نتایج یک پژوهش یک‌ساله گزارش کرد استفاده از داروی ضد روماتیسم باریسیتینیب می‌تواند در کاهش میزان موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مفید باشد.

این پژوهش که از سوی گروه داروسازی الی لیلی و شرکا (Eli Lilly and Company) مشهور به لیلی انجام شده، تاثیر داروی باریسیتینیب، با نام تجاری اُلومیانت (Olumiant) را بر روی ۱۵۲۵ بیمار در ۱۲ کشور در بازه زمانی یک ساله بررسی کرده است. ۷۶۴ نفر از جامعه آزمایشی این دارو را دریافت کرده و ۷۶۱ نفر دیگر دارونما گرفته اند. این آزمایش در دو دوره ۲۸ و۶۰ روزه بررسی شده است.

براساس نتایج فاز سوم این پژوهش، در حالیکه این دارو در کنار رمدسیویر و دگزامتازون کمک قابل توجهی به بهبود بیماران بد حال نمی‌کند، دست‌کم توانسته است در کاهش ۵ درصدی شمار مرگ و میر ناشی از بیماران مبتلا به کووید موثر باشد.

باریسیتینیب یک داروی سرکوب واکنش دستگاه ایمنی و ضد التهاب است که برای گروهی از بیماران مبتلا به روماتیسم مفاصل تجویز می‌شود.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا از اواخر ماه آوریل امسال احتمال استفاده از این دارو را برای جلوگیری از مرگ بیماران به شدت بدحال مبتلا به کووید مطرح کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رژیم غذایی سرشار از ماهی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند کیفیت زندگی بیماران ریوی را بهبود بخشد

همه‌گیری کرونا بر مقابله با «اچ آی وی»، سل و مالاریا تاثیری «ویرانگر» گذاشت

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود