چین پخش تصاویر مردانِ زن‌سان و دارای زیبایی‌های زنانه را از تلویزیون ممنوع کرد

ممنوعیت پخش تصاویر مردان با ظواهر زنانه از تلویزیون چین
ممنوعیت پخش تصاویر مردان با ظواهر زنانه از تلویزیون چین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب کمونیست همچنین دسترسی کودکان به بازی‌های آنلاین را محدود کرده و سعی دارد از آنچه «توجه ناسالم و نامناسب به افراد مشهور» خوانده شده جلوگیری کند.

آگهی

دولت چین پخش تصاویر مردانی که چهره آنها با ظرافت و زیبایی زنانه آمیخته شده از تلویزیون دولتی این کشور ممنوع کرد.

فاکس‌نیوز با انتشار گزارشی در این خصوص ضمن اشاره به دستورالعمل تازه دولت چین آنرا بخشی از پروژه «جوانسازی ملی» معرفی کرد که به ادعای این رسانه‌ آمریکایی شی جین پینگ خواستار تحقق آن شده است.

در گزارش فاکس‌نیوز تصریح شده: دولت چین نمایش مردان زنسان را در تلویزیون ممنوع کرده و به پخش‌کنندگان رسانه‌ای تاکید کرده که «فرهنگ انقلابی» را ترویج کنند.

بخشنامه دولت همچنین از رسانه‌ها خواسته است تا تلاش خود را مصروف تقویت کنترل بر جامعه و بخش تجارت کنند تا از این راه بتوان شهروندان را به رعایت هنجارهای رسمی ترغیب کرد.

فاکس نیوز در گزارش خود همچنین مدعی شده که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین با اعمال سیاست‌هایی چون نظارت و کنترل شدید‌تر حزب کمونیست بر عرصه‌های تجارت، آموزش، فرهنگ و دین آنچه «جوانسازی ملی» خوانده شده را در کشورش محقق کند.

بر اساس این گزارش شرکت‌ها و عموم مردم در چین برای حرکت در خط مشی تعیین شده توسط رئیس جمهوری با هدف دستیابی به یک چین قدرتمند‌تر و جامه‌ای سالم‌تر تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند.

AP Photo
محدودیت نمایش چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌ها در چین با هدف ترویج فرهنگ سنتی و انقلابیAP Photo

حزب کمونیست همچنین دسترسی کودکان به بازی‌های آنلاین را محدود کرده و سعی دارد از آنچه «توجه ناسالم و نامناسب به افراد مشهور» خوانده شده جلوگیری کند.

بر این اساس نهاد تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای با استفاده از عباراتی توهین آمیز نظیر «افراد بسیار همجنسگرا» یا «سلاح‌های دخترانه» برای مردان زنسان از پخش‌کننده‌ها خواسته است به نمایش تصاویر این افراد و دیگر جلوه‌های غیر معمول زیبایی پایان دهند.

به ادعای فاکس نیوز مقامات رسمی چین نگرانند که ستاره‌های هنری و سرشناس این کشور متاثر از ظواهر جذاب و دخترانه برخی خوانندگان و بازیگران کره جنوبی و ژاپنی، مردان جوان کشورشان را به فاصله گرفتن از روحیات مردانه ترغیب کنند.

در این گزارش همچنین به نقل از نهاد تنظیم کننده مقررات پخش رسانه‌ای در چین آمده است: پخش کنندگان باید از ترویج «شاخ‌های اینترنتی» و تحسین ثروت و تبلیغ سلبریتی‌ها خودداری کنند؛ برنامه‌ها باید در عوض به شدت مروج «فرهنگ سنتی چین، فرهنگ انقلابی و فرهنگ سوسیالیستی پیشرفته باشد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یافتن دوست دلخواه در «چت بات»؛ راه حل چینی‌ها برای افراد تنها

پرفروش‌های هالیوود در انتظار نمایش؛ تیغ سانسور چین بر گردن هنگ‌کنگ

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند