لهستان: تسلیم باج‌خواهی بلاروس با استفادۀ ابزاری از پناهجویان نمی‌شویم

Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki
Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لهستان برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاکش، صدها سرباز به مناطق مرزی فرستاده و دست‌کم ۱۰۰ کیلومتر سیم خاردار نصب کرده است.

آگهی

نخست وزیر لهستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کشورش محکم خواهد ایستاد و مانع ورود مهاجران عمدتا افغان و عراقی خواهد شد که سعی دارند از کشور همسایه یعنی بلاروس وارد خاک لهستان شوند.

ورشو دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را متهم کرده که مهاجران را عمدا از مرزهای خود به لهستان می‌فرستد و با این کار یک بحران انسانی جدید ایجاد کرده است.

ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان در یک کنفرانس خبری گفت: «مهاجران افرادی هستند که من صادقانه با آنها همدردی می‌کنم، اما آنها اکنون به ابزاری در دست آقای لوکاشنکو تبدیل شده‌اند.»

او تاکید کرد که لهستان تسلیم «این نوع باج‌خواهی» نخواهد شد.

لهستان برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاکش، صدها سرباز به مناطق مرزی فرستاده و دست‌کم ۱۰۰ کیلومتر سیم خاردار نصب کرده است.

بنا بر اعلام گروه‌های فعال در امور بشردوستانه، در میان مهاجران گرفتار در مرز این کشور، شمار قابل توجهی از زنان و افراد بیمار نیز دیده می‌شوند.

لهستان همزمان با سخت‌گیری در مناطقر مرزی در مقابل مهاجران، ۱۰۰ سرباز را به افغانستان فرستاده تا به خروج شهروندان لهستان و افغان‌هایی که برای این کشور کار می‌کردند، کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لوکاشنکو: بلاروس سلاح و تجهیزات عمده نظامی از روسیه دریافت می‌کند

درخواست ۴ کشور اروپایی از سازمان ملل:‌ درمقابل موج جدید مهاجرت و ترغیب دولت بلاروس بایستید

کنوانسیون استانبول؛ لهستان یک قدم به ترک پیمان منع خشونت خانگی نزدیک می‌شود