رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا با وجود تهدیدهای پیونگ یانگ برگزار می‌شود

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی
رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این رزمایش نظامی قرار است ۹ روزه باشد. هر سال و پیش از برگزاری این مانور، پیونگ یانگ همسایه جنوبی خود را متهم می‌کند که با برگزاری این رزمایش نظامی مشترک با ایالات متحده آمریکا به دنبال اهداف جنگ‌طلبانه است.

آگهی

کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۶ اوت مانورهای نظامی سالانه خود را آغاز خواهند کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه به نقل از ستاد مشترک ارتش (JCS) ضمن اعلام این خبر اضافه کرد که این رزمایش به مدت ۹ روز ادامه خواهد داشت.

این مانور نظامی در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی همواره نسبت به چنین رزمایشی حساس بوده است و عمدتا آن‌را «تمرین جنگ» نامیده است. کره شمالی این‌بار هم به آمریکا و کره جنوبی هشدار داده بود که دست از برگزاری چنین رزمایشی بردارند در غیر این صورت عواقب آن در انتظار این دو کشور خواهد بود.

کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی، همسایه جنوبی را به دلیل ادامه برگزاری این رزمایش به جنگ‌طلبی علیه پیونگ یانگ متهم کرده است.

این رزمایش نظامی به صورت کلاسیک همواره و هر سال در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و همچنین وزارت دفاع این کشور به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

در حالی‌که اخیرا و پس از یکسال تنش در روابط میان کره جنوبی و شمالی، دو کشور مجددا خط ارتباطی دو پایتخت را راه‌اندازی کرده‌اند، چنین اقدامی می‌تواند بار دیگر بر میزان تنش‌های میان پیونگ یانگ و سئول بیفزاید. در همین زمینه یک روز پس از آغاز آموزش مقدماتی این کشور برای برگزاری رزمایش، کره شمالی به تماس‌های معمول در خط ارتباطی ویژه دو پایتخت پاسخ نداده است.

پیش از برگزاری هر ساله این رزمایش، تنش‌ها میان دو همسایه در شبه جزیره کره شدت می‌یابد و هر بار به رغم تهدیدهای پیونگ یانگ، سئول بار دیگر این مانور نظامی مشترک را با آمریکا برگزار می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگذشت دیکتاتور سابق کره جنوبی در ۹۰ سالگی؛ «قصاب گوانگجو» که بود و چه کرد؟

تلویزیون دولتی کره شمالی: شهروندان با دیدن ظاهر لاغر کیم جونگ اون دلشکسته شده‌اند

خواهر رهبر کره شمالی با انتقاد از آمریکا از سرگیری مذاکرات را رد کرد