وقوع زلزله ۶ ریشتری در نزدیکی توکیو همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک

canva.com
canva.com Copyright photo
Copyright photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر بامداد چهارشنبه ۴ اوت (۱۳ مرداد) سواحل ژاپن در نزدیکی شهر توکیو را تکان داد و لرزه‌های آن در دهکده المپیک نیز احساس شد.

آگهی

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر بامداد چهارشنبه ۴ اوت (۱۳ مرداد) سواحل ژاپن در نزدیکی شهر توکیو را تکان داد و لرزه‌های آن در دهکده المپیک نیز احساس شد.

بنا بر اعلام مقامات این کشور اگرچه در پی این واقعه سطح هشدارها افزایش یافته است اما خطر وقوع سونامی وجود ندارد.

این زمین لرزه حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد به وقت محلی روی داد و مرکز آن در حدود ۴۰ کیلومتری زمین، در اعماق آبهای ساحلی ژاپن بود.

بنا بر گزارش‌های رسیده از شاهدان، این زمین لرزه بین ۲۰ ثانیه تا ۳ دقیقه طول کشیده و در جریان آن هیچ آسیبی به کسی وارد نشده است.

مارک برتا، خبرنگار استرالیایی که در زمان وقوع زمین لرزه در میانۀ پخش یک برنامه زنده در توکیو بود، خطاب به بینندگان گفت: «به شهر بازی‌های المپیک خوش آمدید؛ جایی که اکنون زمین لرزه‌ای را هم تجربه می‌کنیم. سقف بالای سر ما در حال حرکت است و ممکن است متوجه شوید چراغ‌ها و دوربین ما نیز حرکت می‌کنند.»

وقوع زمین لرزه در ژاپن اتفاق تازه‌ای نیست و مقامات این کشور جزیره‌ای سال‌هاست که به کمک فناوریهای نوین موفق به محافظت از ساکنان در مقابل خطرات زلزله شده‌اند.

در دهکده المپیک نیز برای محافظت از ورزشکاران در مقابل خطرات احتمالی، تدابیر گسترده‌ای به اجرا گذاشته شده است. از جمله نصب دیواره‌های بزرگی برای جلوگیری از وقوع سونامی احتمالی تا ارتفاع حدود ۲۲ متر.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ درحالی برگزار می‌شود که بحران همه گیری ویروس کرونا نیز سلامت جهانیان را بطور جدی تهدید کرده است. در چنین وضعیتی هیروداتا هیروز، متخصص ژاپنی بلایای طبیعی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «اگرچه برای برگزارکنندگان المپیک امسال اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در میان ورزشکاران و میهمانان خارجی یک اولویت مهم بود، اما آنها از خطرات احتمالی وقوع زلزله همزمان با برگزاری بازی‌ها نیز غافل نبودند.»

پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی وقوع یک زمین لرزه و سپس سونامی در ژاپن باعث کشته شدن ۱۸ هزار و پانصد نفر و وقوع فاجعه هسته‌ای فوکوشیما شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله ۷.۱ ریشتری مکزیک باعث مرگ دست‌کم یک نفر شد

«فایزر» و «بیون‌تک» ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توکیو را واکسینه می‌کنند

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید