اخبار ضد و نقیض از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران

علیرضا زاکانی
علیرضا زاکانی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که چندین خبرگزاری رسمی در ایران از پیروزی علیرضا زاکانی در انتخابات منتخبان شورای شهر تهران برای تعیین شهردار پایتخت خبر می‌دهند، مهدی چمران، رئیس شورای ششم تهران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا نهایی شدن تکلیف کرسی شهرداری پایتخت را به یکشنبه آینده موکول کرد.

آگهی

در حالی که چندین خبرگزاری رسمی در ایران از پیروزی علیرضا زاکانی در انتخابات منتخبان شورای شهر تهران برای تعیین شهردار پایتخت خبر می‌دهند، مهدی چمران، رئیس شورای ششم در گفتگو با خبرگزاری ایسنا نهایی شدن تکلیف کرسی شهرداری پایتخت را به یکشنبه آینده موکول کرد.

خبرگزاری‌های ایرنا، فارس، تسنیم و مهر عصر چهارشنبه خبر دادند که علیرضا زاکانی با کسب بیشترین آرای منتخبان شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید پایتخت ایران انتخاب شد.

همچنین خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با مخابره خبری تعداد آرای کسب شده توسط آقای زاکانی را نیز گزارش کرد. بر پایه این گزارش، آقای زاکانی در رقابت نهایی با مازیار حسینی، دیگر نامزد سمت شهرداری تهران موفق شده ۱۲ رای منتخبان اصولگرای شورای شهر تهران کسب کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به همین گزارش آقای حسینی که مورد حمایت باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و رئیس فعلی مجلس ایران قرار داشت در این رای‌گیری حائز ۹ رای موافق از میان مجموع ۲۱ رای منتخبان شورای شهر تهران شده است.

مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در دوره آقای قالیباف بود. آقای قالیباف در شهریور ۱۳۹۶ و پس از ۱۲ سال از شهرداری خداحافظی کرد.

با این وجود، مهدی چمران، رئیس تازه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، اخبار منتشر شده درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران را تایید نکرد و گفت که روز یکشنبه هفته آینده شهردار پایتخت مشخص می‌شود. این در حالی است که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفته که علیرضا زاکانی شهردار منتخب شورا است اما اعلام رسمی این خبر به روز پنجشنبه موکول شده است. 

علیرضا زاکانی از چهره‌های تندرو اصولگرایان در مجلس ایران، یکی از هفت نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران بود که روز ۱۶ ژوئن(۲۶ خرداد) و در جریان رقابت‌های این انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی، نامزد پیروز، کناره‌گیری کرد.

در حال حاضر، پیروز حناچی که چهره‌ای نزدیک به اصلاح‌طلبان به شمار می‌رود، شهردار تهران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران مالی در شهرداری تهران؛ «ساختمان شرکت واحد برای تامین حقوق کارکنان فروخته شد»

احضار شهردار تهران به علت رقص دختران به مناسبت روز زن

کسب یک پیروزی دیگر برای حزب راستگرای افراطی در انتخابات محلی آلمان