لندن؛ مهاجمی با چاقو به زنی که تی‌شرت شارلی ابدو بر تن داشت حمله کرد

خودروی پلیس در هایدپارک لندن
خودروی پلیس در هایدپارک لندن Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ویدئوها دیده می‌شود که مردی سیاهپوش، از میان جمعیتی که برای شرکت در سخنرانی گرد آمده‌اند، به‌سوی قربانی ۳۹ ساله می‌رود.

آگهی

فردی در هاید پارک لندن به زنی که تی‌شرتی با نقش نشریهٔ طنز شارلی ابدو بر تن داشت حمله کرد. طبق اعلام پلیس جراحات حملهٔ فوق سطحی بوده و خطر مرگ در بر نداشته است.

در ویدئوهایی که از روز گذشته روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دیده می‌شود که مردی سیاهپوش از میان جمعیتی که برای شرکت در سخنرانی گرد آمده‌اند به قربانی ۳۹ ساله نزدیک می‌شود و به او حمله می‌کند.

پلیس چاقوی مهاجم را در نزدیکی محل کشف کرده و همزمان خواستار همکاری شاهدان عینی شده است. هویّت مهاجم هنوز روشن نیست و پلیس از شهروندان خواسته است که تا پایان تحقیقات کارشناسی از انتشار حدس و گمان‌ها در این باره بپرهیزند.

در حملهٔ سال ۲۰۱۵ اسلام‌گرایان تندرو به دفتر نشریهٔ طنز شارلی ابدو، که در پی انتشار کاریکاتوری از پیامبر اسلام صورت گرفت ۱۲ تن جان باختند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حملهٔ‌ روز یکشنبه در «کُنج سخنرانان» واقع در هاید پارک لندن روی داد، مکانی تاریخی که از حدود یک قرن و نیم پیش محلی برای گردهم‌آیی افراد و بهره‌بردن از حق آزادی بیان بوده است. نامدارانی چون کارل مارکس، ولادیمیر لنین، و جرج اورول در این مکان سخن گفته‌اند.

در سال‌های اخیر، بنیادگرایی اسلامی یکی از موضوعات مطرح‌شده در بحث‌های «کُنج سخنرانان» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک شهروند افغان در لیموژ فرانسه با چاقو کشته شد

حمله با چاقو در شهر وورتسبورگ آلمان چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت

کاستکس به دنبال قتل مامور زن با ضربات چاقو: حمله به پلیس فرانسه حمله به «جمهوری» است