آژانس دارویی اروپا روند «بررسی مستمر» واکسن سانوفی علیه کرونا را آغاز کرد

تحقیق در آزمایشگاه شرکت سانوفی
تحقیق در آزمایشگاه شرکت سانوفی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته آژانس دارویی اروپا امکان ارائه جدول زمانی برای بررسی و تائید احتمالی واکسن فرانسوی سانوفی وجود ندارد اما صدور مجوز برای واکسن‌هایی که روند «بررسی مستمر» را پشت سر گذاشته‌اند اغلب سریع‌تر صورت می‌گیرد.

آگهی

آژانس دارویی اروپا شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که روند بررسی واکسن شرکت داروسازی سانوفی فرانسه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را آغاز کرده است.

بنا به اعلام اداره دارویی اروپا مستقر در آمستردام روند «بررسی مستمر» این واکسن براساس داده‌های اولیه پژوهش‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بر روی بزرگسالان انجام می‌شود. فرآیند «بررسی مستمر» واکسن شرکت فرانسوی سانوفی به این معنا است که در ادامه امکان درخواست مجوز استفاده از آن در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.

آژانس دارویی اروپا، وابسته به اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد که نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی به دست آمده نشان می‌دهد که تزریق واکسن شرکت داروسازی سانوفی منجر به تولید پادتن در برابر ویروس کرونا می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نهاد به بررسی‌های خود تا زمانی که به «اطلاعات کافی» درباره واکسن سانوفی دست یابد ادامه خواهد داد. پس از آن شرکت سانوفی که دفتر آن در پاریس واقع شده امکان ارائه درخواست مجوز برای تزریق واکسن خود را خواهد داشت.

به گفته آژانس دارویی اروپا امکان ارائه جدول زمانی برای بررسی و تائید احتمالی واکسن سانوفی وجود ندارد اما صدور مجوز برای واکسن‌هایی که روند «بررسی مستمر» را پشت سر گذاشته‌اند اغلب سریع‌تر صورت می‌گیرد.

اداره دارویی اروپا تاکنون مجوز تزریق چهار واکسن «فایزر-بیون تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» را صادر کرده است. با این حال در اکثر کشورهای اروپایی از دو واکسن «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» تنها برای برخی گروه های سنی استفاده می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک پژوهش: ۶۵ درصد اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا را تنها ۱۲ نفر منتشر می‌کنند

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان