دشواری‌های پاکسازی مناطق سیل‌زده اروپا؛ شمار کشته‌ها به ۱۹۱ نفر رسید

خسارت سیل در آلمان
خسارت سیل در آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های آلمان همزمان با افزایش شمار تلفات انسانی به ۱۶۰ نفر همچنان از آمادگی خود در برابر وقوع سیل دفاع کردند؛ اقدامی که بُهت بسیاری از مردم گرفتار در پاکسازی مناطق سیل‌زده این کشور را برانگیخت چنان که دولت برای رفع آن بر لزوم درس گرفتن از این حادثه تاکید کرد.

آگهی

مقام‌های آلمان همزمان با افزایش شمار تلفات انسانی به ۱۶۰ نفر همچنان از آمادگی خود در برابر وقوع سیل دفاع کردند؛ اقدامی که بُهت بسیاری از مردم گرفتار در پاکسازی مناطق سیل‌زده این کشور را برانگیخت چنان که دولت برای رفع آن بر لزوم درس گرفتن از این حادثه تاکید کرد.

اداره حفاظت از شهروندان و کمک‌های انسانیِ آلمان اعلام کرد که این کشور از آمادگی کافی برای مواجهه با طغیان رودخانه‌های بزرگ خود برخوردار است. همزمان مقام‌های این کشور تاکید کردند که پیش از وقوع سیل در این کشور حداقل ۱۵۰ پیام هشدار خطاب به مردم مناطق در خطر ارسال شده است.

با این حال، مردم مناطق سیل‌زده بارها تکرار کرده‌اند که آژیر‌های هشدار در برخی مناطق شنیده نشده است؛ اصراری که مقام‌های آلمان را بر آن داشته تا بررسی سلامت شبکه آژیر هشدار را مورد بررسی قرار دهند ولی آنها در عین حال، یادآور شدند که بخشی از پیام‌های هشدار ارسالی توسط رسانه‌ها صورت گرفته ولی مردم چندان به آنها توجه نکرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز که روز یکشنبه از مناطق سیل‌زده این کشور بازدید کرد، ضمن بیان قابل توصیف نبودن حجم خسارت‌های وارده به مناطق مسکونی به مردم قول داد تا با تخصیص کمک فوری ۳۰۰ میلیون یورویی که بخشی از برنامه چندین میلیارد یورویی دولت برای بازسازی مناطق سیل‌زده، است، به کمک آنها بشتابد. او همچنین خواستار درس گرفتن از نحوه رخداد و مدیریت این حادثه طبیعی شد.

اما مردم مناطق سیل‌زده چهار روز پس از رخداد فاجعه به جای نشستن به امید دولت، با کمک نیروهای امدادی و نیز داوطلبان زیادی که با به همراه داشتن غذا، آب و قهوه به کمک خسارت‌زده‌ها آمده‌اند، کار تخلیه خانه‌های خود از گل و لای را آغاز کرده‌اند. تلاشی که به گفته مردم محلی در روز نخست و با وجود استفاده از بیل مکانیکی و پس از صرف ۱۳ ساعت پیشرفت چندانی نداشته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در بلژیک نیز با فروکش کردن جریان سیل، امدادرسانی با وجود دشواری‌های فراوان همچنان در مناطق سیل‌زده ادامه دارد. در این کشور نیز شمار کشته‌شدگان تا کنون به ۳۱ نفر رسیده و جستجو برای یافتن ۱۶۳ شهروند مفقود شده ادامه دارد.

در صدها شهر و روستای سراسر هلند نیز با متوقف شدن بارش شدید باران و پایین آمدن سطح آب، عملیات پاکسازی آغاز شده و جریان برق در بعضی از نقاط سیل‌زده برقرار شده است اما مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که برقراری دوباره جریان گاز ممکن است چند هفته به طول بینجامد. در همین حال، پاکسازی مناطق سیل‌زده در لهستان، جمهوری چک، لوکزامبورگ و سوئیس نیز آغاز شده است.

پاکسازیِ تمامی مناطق آسیب دیده اروپا با همکاری کامل آتش‌نشانان، نیروهای شهرداری، سربازان و سایر نیروهای امداد و نجات در حال انجام است ولی بر اساس برآورد‌های اولیه به ویژه در مناطق شهری روزها طول خواهد کشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در آلمان؛ تحقیقات قضایی علیه مقامات محلی به دلیل سهل انگاری آغاز شد

سیل مرگبار آلمان؛ آیا سیستم‌های هشدار درست عمل کردند؟

تصاویری از خسارت‌هایی که سیل در آلمان به بار آورد