گام آبی‌های پایتخت به سمت قهرمانی جام حذفی؛ پرسپولیس دربی را به استقلال باخت

بازی پرسپولیس و استقلال
بازی پرسپولیس و استقلال Copyright میزان
Copyright میزان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی بر پرسپولیس در ضربات پنالتی گامی به سمت قهرمانی در جام حذفی ایران در این فصل برداشت.

آگهی

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی بر پرسپولیس در ضربات پنالتی گامی به سمت قهرمانی در جام حذفی ایران در این فصل برداشت.

این دو تیم بعد از ظهر امروز ۲۴ تیر، در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی ایران رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در وقت قانونی، بازی بدون گل به پایان رسید. این بازی در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه‌ای نیز با نتیجه بدون گل باقی ماند و در ضربات پنالتی تیم استقلال چهار بر سه پرسپولیس را از پیش رو برداشت. 

دو ضربه پنالتی پرسپولیس از سوی دو بازیکن تعویضی از دست رفت. به‌طوریکه شوت آل‌کثیر با اختلاف زیاد از بالای دروازه خارج شد و مهدی عبدی نیز پنالتی را به سمت چپ دروازه زد که حسین حسینی توانست آن را مهار کند. پنالتی مهدی قائدی نیز از سوی حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس مهار شد.  

پرسپولیس که در فاصله سه هفته تا پایان لیگ برتر ایران صدرنشین است نیم نگاهی به جام حذفی داشت اما این استقلال بود که با توجه به ناکام ماندن در لیگ برتر، به سمت قهرمانی در جام حذفی یک گام نزدیک‌تر شد.

در ۹۰ دقیقه وقت قانونی بازی موقعیت‌های جدی روی دروازه دو تیم رقم نخورد و بازی هیجان زیادی را نداشت.

بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس در وقت اضافه اول ایجاد شد به طوری که آل‌کثیر توپ ارسالی مهدی عبدی را با ضربه سر به تیرک عمودی دروازه استقلال کوبید.

تیم استقلال نیز در دقیقه ۱۰۴ وقت اضافه اول با ضربه مهدی قائدی در موقعیت گل قرار گرفت اما با واکنش سیامک نعمتی توپ راهی کرنر شد. استقلال در وقت دوم اضافی موقعیت‌های بیشتری را رقم زد.

این دیدار را علیرضا فغانی به همراه محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی قضاوت کردند علیرضا فغانی که در سال ۱۳۹۸ به استرالیا مهاجرت کرده است و در لیگ این کشور سوت می‌زند برای دربی پایتخت به ایران آمد. او هفتمین بار است که بازی دربی را قضاوت می‌کند.

در بازی دیگر یک چهارم نهایی تیم گل‌گهر سیرجان مقابل آلومینیوم قرار گرفت که در نهایت سیرجانی‌ها با پیروزی سه بر یک به نیمه‌نهایی این جام راه پیدا کرد تا رو در روی استقلال تهران قرار گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربی ۹۹ آبی‌ها و قرمزهای پایتخت در هوای آلوده آزادی

دربی تهران باز هم مساوی شد؛ تساوی با طعم برد برای آبی‌پوشان

رستگاری در هفته پایانی؛ پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد