شیوع ویروس کرونا در اروپا پس از ۱۰ هفته کاهش بار دیگر افزایش یافت

تجمع هواداران انگلستان پس ازپیروزی در برابر آلمان
تجمع هواداران انگلستان پس ازپیروزی در برابر آلمان Copyright Albert Pezzali/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز با استفاده از  فرانس‌پرس
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت از کشورهای اروپایی خواسته است با توجه به وضعیت جدید و شیوع سریع گونه «دلتا»، فکری به حال نحوه برگزاری جام ملت‌های اروپا بکنند.

آگهی

بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اول ژوئیه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا پس از ۱۰ هفته متوالی کاهش در اروپا از هفته پیش بار دیگر افزایش یافته است. دلیل اصلی این تغییر روند، گسترش شیوع گونه دلتا است.

هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس هفتگی این نهاد گفت: «اگر هوشیار و با برنامه نباشیم، شاهد موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا خواهیم بود.»

آقای کلوگ همچنین خواستار پیگیری جدی‌تر وضعیت تماشاگران رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در شهرهای برگزار کننده بازی‌های پیش رو، یعنی لندن، باکو و سنت پترزبورگ شد و گفت نباید به نظارت در استادیوم‌ها بسنده کرد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در هفته گذاشته و برای نخستین بار پس از ۱۰ هفته، شمار مبتلایان به بیماری کووید در ۵۳ کشور اروپایی ۱۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر شیوع گونه مسری‌تر دلتا، کاهش محدودیت‌ها، از سرگیری سفر، برگزاری اجتماعات و دورهمی‌ها بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، از دیگر عوامل آهنگ افزایش ویروس کرونا به شمار می‌رود.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: «بنا به پیش‌بینی مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، گونه دلتا تا ماه اوت، گونه اصلی شیوع بیماری کووید-۱۹ در این منطقه خواهد بود.»

این در حالی است که تا ماه اوت و همزمان با تعطیلات تابستانی، محدودیت‌ها بیش از همه کاهش می‌یابد و روند واکسیناسیون هم هنوز به مرحله ایجاد ایمنی کامل نرسیده است. آقای گلوک یادآوری کرد که در آغاز ماه ژوئیه، هنوز ۶۳ درصد شهروندان اروپایی هنوز دُز اول واکسن را هم دریافت نکرده اند.

گونه دلتا ۴۰ تا ۶۰ درصد بیش از گونه آلفا (بریتانیایی) واگیر دارد. پژوهش‌های آزمایشگاهی و اجتماعی نشانگر آن است که تنها یک دُز واکسن، مقاومت بسیار کمی در برابر این گونه ایجاد می‌کند.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در صورت ادامه وضعیت کنونی، موج چهارم ویروس کرونا تا پیش از فصل پاییز اروپا را فرا خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟

در مورد شیوع بیماری‌های تنفسی در چین چه می‌دانیم؟