چهارشنبه آخرین مهلت شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا برای کار و اقامت در بریتانیا

اعتراض مخالفان برکسیت
اعتراض مخالفان برکسیت Copyright Kirsty Wigglesworth/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Kirsty Wigglesworth/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روند زندگی شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا از فردا پنج شنبه وارد مرحله ای جدید می شود. بسیاری از اروپایی هایی که دهه ها آزادانه در بریتانیا کارو اقامت و زندگی کرده اند، شاید بناچار از روز چهارشنبه بریتانیا را برای همیشه ترک کنند.

آگهی

امروز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ آخرین فرصت برای شهروندان اروپایی ساکن بریتانیا برای درخواست اجازه اقامت دراین کشور است.

میلیون‌ها شهروند کشورهای اتحادیه اروپا برای دهه ها آزادانه در بریتانیا زندگی، کار و تحصیل کرده اند، اما با نهایی شدن برکسیت این حقوق دیگر به طور خودکار به این شهروندان تعلق نمی‌گیرد.

بسیاری از کارفرمایان بریتانیایی و کارمندان اروپایی هنوز با سازوکارهای جدید جدید کنار نیامده‌اند و بسیاری از متقاضیان اقامت نگران پایمال شدن حقوق خود هستند. از روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، هر شهروند اروپایی که تقاضای خود را ارسال نکرده باشد، حق قانونی کار، اجاره مسکن و دسترسی به بیمه های درمانی وهرگونه مزایای رفاهی در بریتانیا را از دست می دهد. حتی امکان اخراج این شهروندان از بریتانیا نیز وجود دارد.

تاکنون بیش از ۵.۵ میلیون شهروند اروپایی غیربریتانیایی در چارچوب برنامه اقامت که بین اتحادیه اروپا و بریتانیا در چارچوب مذاکرات برکسیت مورد توافق قرارگرفت، برای دریافت اجازه اقامت در بریتانیا درخواست داده‌اند.

تمامی متقاضیان باید با ارائه مدارک و اسناد نشان دهند که پیش از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در بریتانیا اقامت داشته اند. دولت بریتانیا اطمینان داده است که هر کس پیش از یکم ژوئیه،‌ دهم تیرماه، درخواست اقامت خود را وارد سیستم دیجیتالی کرده باشد، پرونده‌اش بررسی می شود. فشارهای دولت بریتانیا در روزهای گذشته بسیاری از شهروندان اروپایی را نگران وضعیت آینده خود کرده است.

در مقابل، چهارشنبه نهم تیرماه برای شهروندان بریتانیایی که در سه کشور اتحادیه اروپا، فرانسه و لتونی و مالت زندگی می کنند، آخرین مهلت ارسال مدارک برای اقامت و اجازه کار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان مهلت قانونی برای اتباع اتحادیه اروپا؛ بریتانیا ۶ میلیون درخواست اقامت دریافت کرد

بریتانیا با نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین توافق‌نامه تجاری پسابرکسیت امضا کرد

رئیس کمیسیون اروپا: نه پروتکل الحاقی ایرلند شمالی بلکه برکسیت مایه تنش با بریتانیاست