تایمز: آلمان در صدد ممنوع کردن ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا است

آنگلا مرکل
آنگلا مرکل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ممنوعیت درخواست شده برای ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا از سوی آلمان حتی دریافت کنندگان واکسن را نیز شامل خواهد شد.

آگهی

نشریه تایمز در گزارشی مدعی شد که آلمان در صدد ممنوع کردن ورود مسافران بریتانیایی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

در این گزارش آمده است که تلاش برلین برای ممنوع کردن مسافران بریتانیایی مجزا از مقررات و دستورالعمل‌های جاری برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ است.

تایمز در این خصوص مدعی است که ممنوعیت درخواست شده برای ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا از سوی آلمان حتی دریافت کنندگان واکسن را نیز شامل خواهد شد.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، صدراعظم آلمان با توجه به گسترش چشمگیر گونه جهش یافته هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا در بریتانیا قصد دارد این کشور را در دسته کشورهای «نگران‌کننده» قرار دهد.

به گزارش تایمز طرح‌هایی در این خصوص قرار است در کمیته واکنش سیاسی یکپارچه اتحادیه اروپا به بحران‌ها میان مسئولان اروپایی و مقامات کشورهای عضو به بحث گذاشته شود که با مقاومت یونان، اسپانیا، قبرس، مالت و پرتغال روبرو خواهد شد.

این خبر در حالی رسانه‌ای شده که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قرار است هفته آینده با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار و گفتگو کند.

بریتانیا قصد دارد ماه آینده میلادی از طرح‌هایی با هدف برداشتن کامل محدودیت‌های سفر داخلی برای افراد دریافت کننده دو دوز واکسن ضد کرونا رونمایی کند؛ این محدودیت‌ها البته شامل مناطقی که بیشترین خطر ابتلا به بیماری کووید در آن ثبت شده است را شامل نمی‌شود.

انتشار و گسترش گونه جهش یافته دلتا در بسیاری از کشورهای اروپایی مسئولان این کشورها را در آستانه تعطیلات تابستانی و نیز خروج تدریجی از محدودیت‌های کرونایی بسیار نگران کرده است.

برخی خبرگزاری‌های پیش‌تر نیز مدعی شده بودند که یکی از مشاوران دولت آلمان خواستار ممنوعیت ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا شده است.

کمیسیون اروپا نیز با ابراز نگرانی نسبت به گسترش ویروس جهش یافته دلتا در کشورهای عضو اتحادیه خواستار واکسیناسیون سریع شهروندان اروپایی شده و هشدار داده بود که در صورت هرگونه سهل‌انگاری ویروس جهش یافته دلتا تا اواخر ماه اوت بیش از ۹۰ درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص خواهد داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد طولانی‌ترین زمان ابتلا به کرونا در جهان؛ تست مرد بریتانیایی برای ۳۰۵ روز متوالی مثبت شد

بریتانیا با وجود واکسیناسیون گسترده نگران شیوع موج سوم کرونا است

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد