کووید ۱۹؛ نگرانی‌ها درباره شیوع گونه «دلتا» در اروپا و اسرائیل

AP Photo.
AP Photo. Copyright Tous droits réservés Pavel Golovkin/Copyright 2021 The Associated Press
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیوع گونه‌ای جدید از ویروس کرونا که تحت عنوان «دلتا» شناخته می‌شود موجب افزایش نگرانی‌ها در برخی کشورها به ویژه در اروپا و اسرائیل شده است.

آگهی

شیوع گونه‌ای جدید از ویروس کرونا که تحت عنوان «دلتا» شناخته می‌شود موجب افزایش نگرانی‌ها در برخی کشورها به ویژه در اروپا شده است. برای جلوگیری از گسترش این گونه جدید، لهستان یک قرنطیه اجباری هفت روزه را برای تمامی مسافرانی که از بریتانیا به این کشور می‌آیند، به اجرا گذاشته است.

این تمهیدات حتی برای کسانی که که قبل از ورود تست منفی کرونا نیز داشته‌اند نیز اعمال می‌شود و تنها افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند(دو دُز را دریافت کرده‌اند) از این قرنطینه معاف هستند.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه از کاهش محدودیت‌ها در کشورهای میزبان برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ اعلام نگرانی کرد و خواستار واکنش سریع این کشورها به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹بر پایه گونه دلتا شد.

مقامات بریتانیایی روز سه‌شنبه اعلام کردنده بودند که بیش از ۶۰ هزار تماشاگر اجازه خواهند داشت که برای تماشای بازی‌های نیمه نهایی و فینال فوتبال یورو ۲۰۲۰ در استادیوم ها حضور یابند، رقمی که پیشتر ۴۰ هزار نفر اعلام شده بود. این در حالی است که بریتانیا کانون شیوع گونه دلتا در اروپا محسوب می‌شود. 

همچنین در اسرائیل نیز موج جدیدی از ابتلا به گونه جدید «دلتا» گزارش شده که از طریق مسافران وارد این کشور شده است. مقامات اسرائیلی روز دوشنبه ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به «دلتا» را شناسایی کرده اند. این در حالی است که نیمی از شهروندان اسرائیلی تاکنون دو دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گذرنامه مسافرتی کووید۱۹ در اروپا اجرایی شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

کی‌یف و لووف زیر حملات هوایی روسیه؛ موشک‌ها حریم هوایی لهستان را نقض کردند