محاکمه زنی در فرانسه به اتهام قتل ناپدری متجاوزش که بعدها با او ازدواج کرد آغاز شد

والری بکو، متهم به قتل
والری بکو، متهم به قتل Copyright JEFF PACHOUD/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنی در فرانسه در حالی روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد که به قتل مردی که سال‌ها به‌عنوان ناپدری‌اش به او تجاوز کرده بود و سپس شوهرش شد و او را وادار به تن فروشی می‌کرد متهم شده است.

آگهی

زنی در فرانسه در حالی روز دوشنبه ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) در دادگاه حاضر شد که به قتل مردی که سال‌ها به‌عنوان ناپدری‌اش به او تجاوز کرده و سپس شوهرش شده بود و او را وادار به تن فروشی می‌کرد متهم شده است. در این پرونده مدافعان زنان قربانی خشونت بسیج شده و صدها هزار نفر طوماری را برای آزادی زن متهم امضا کرده‌اند.

دانیل پولت، شریک سابق زندگی مادر والری بکو بود. پولت زمانی که والری نوجوانی ۱۲ ساله بود برای نخستین بار به وی تجاوز کرد. والری بکو هم اکنون ۴۲ ساله است و دانیل پولت ۲۵ سال از او بزرگتر بود. پولت به زندان افتاد اما پس از آزادی به خانه بازگشت و به تجاوز به والری بکو ادامه داد.

متهم به قتل با یادآوری سال ۱۹۹۷ که ناپدری‌اش از زندان آزاد شد گفت: «او به مادرم گفته بود که دیگر هیچ کاری نمی‌کند اما باز شروع شد.»

بکو در ۱۷ سالگی باردار شد و مادرش که الکلی بود او را از خانه بیرون انداخت. بکو سپس پیش پولت رفت تا با او زندگی کند. او در این باره گفت: «من می‌خواستم فرزندم را نگه دارم. کسی را نداشتم. کجا می‌توانستم بروم؟»

وی که خود از نداشتن پدر رنج می‌برد اضافه می‌کند: «من همیشه دوست داشتم بچه دار شوم و آن‌ها پدر داشته باشند. بنابراین او باید می‌بود.»

سلین ترم، رئیس دادگاه از والری درباره عشقش به مقتول پرسید که او جواب داد: «من همیشه آنچه را که به من می‌گفت، انجام می‌دادم.»

پولت نیز به شدت به مشروب اعتیاد داشت و با والری با خشونت رفتار می‌کرد. بعدها به او دستور داد به‌عنوان روسپی برای رانندگان کامیون کار کند. این مرد مینی‌ون خانوادگی راه انداخت و همسرش را مجبور به تن‌فروشی کرد. پولت تهدید می‌کرد اگر والری این اقدام را رد کند او را می‌کشد. دانیل پولت بارها با اسلحه والری را تهدید کرده بود.

والری درباره این خشونت‌ها می‌گوید: «ابتدا سیلی می‌زد، سپس به لگد زدن و مشت زدن تبدیل شد. با گذشت زمان تهدیدهایی با سلاح صورت گرفت.»

هنگامیکه پولت از کارلین دختر ۱۴ ساله‌اش درباره رابطه جنسی سوال‌هایی پرسید، بکو می‌گوید که تصمیم گرفت «این کار را متوقف کند.»

بکو در ماه مارس ۲۰۱۶ با شلیک یک گلوله به پشت گردن پولت، او را کشت. بکو جسد پولت را با کمک دو فرزند از چهار فرزندش پنهان کرد.

دو فرزند او به همراه دوست پسر دخترش در سال ۲۰۱۹ به دلیل کمک کردن به مادرشان به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

ولری بکو در اکتبر ۲۰۱۷ دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد اما تا زمان محاکمه تحت کنترل قضایی آزاد شد. وکلای وی گفته‌اند «خشونت شدیدی که بکو در مدت ۲۵ سال متحمل شده است و ترس از اینکه دخترش نفر بعدی باشد» او را وادار به کشتن پولت کرد.

جنین بوناگیونتا و ناتالی توماسینی دو وکیلی هستند که پیش از این از ژاکلین سوواژ، زن فرانسوی که به جرم قتل همسر آزارگرش به ۱۰ سال زندان محکوم شد دفاع کرده بودند اما این زن در سال ۲۰۱۶ پس از تبدیل شدن به نمادی برای مبارزه با خشونت علیه زنان مورد بخشش ریاست جمهوری قرار گرفت.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار امضا برای آزادی بکو که ممکن است به خاطر این اتهام به حبس ابد محکوم شود جمع آوری شده است. پیش بینی می‌شود جلسات دادگاه در کل هفته ادامه داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تزریق ناخواسته مواد مخدر؛ زنان جوان کلوب‌های شبانه در بریتانیا را تحریم کردند

همسر برزیلی سفیر سابق یونان به جرم قتل با همکاری معشوقش به ۳۱ سال زندان محکوم شد

سومین شب اعتراض‌های فرانسه؛ ۴۰ هزار افسر پلیس در سراسر کشور به حالت آماده‌باش درآمدند