رژه «پیکان‌های سرخ» سلطنتی بریتانیا بر فراز نشست سران گروه هفت

رژه «پیکان‌های سرخ» بر فراز استراحتگاه ساحلی کاربیس بی، محل برگزاری نشست سران گروه هفت
رژه «پیکان‌های سرخ» بر فراز استراحتگاه ساحلی کاربیس بی، محل برگزاری نشست سران گروه هفت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پیکان‌های سرخ» یا همان تیم رسمی آکروجت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا روز یکشنبه سیزدهم خرداد به مناسبت اعلام تعهد سران کشورهای گروه هفت مبنی بر اهدای دستکم یک میلیون واکسن و تلاش برای اقتصاد جهانی عادلانه‌تر بر فراز منطقه کورن وال و «کاربیس بی» محل برگزای اجلاس، به رژه و هنرنمایی هوایی دست زدند.

آگهی

«پیکان‌های سرخ» یا همان تیم رسمی آکروجت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا روز یکشنبه ۲۳ خرداد به مناسبت اعلام تعهد سران کشورهای گروه هفت مبنی بر اهدای دستکم یک میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیر و همچنین تلاش برای برقراری اقتصاد جهانی عادلانه‌تر بر فراز منطقه کورن وال و «کاربیس بی» محل برگزای اجلاس سران گروه هفت، به رژه و هنرنمایی هوایی دست زدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

روز شنبه، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا از رهبران کره جنوبی، استرالیا و آفریقای جنوبی و همچنین دبیرکل سازمان ملل در نشست گروه هفت استقبال کرد. دولت بریتانیا اعلام کرده که از کشورهای مهمان دعوت شده است تا به عنوان بخشی از برنامه "بریتانیای جهانی" جانسون در این اجلاس شرکت کنند و این گروه گسترش یافته می تواند به گروه هفت برای تقویت همکاری بین کشورهای دموکراتیک و پیشرفته جهان کمک کند.

گروه هفت در سال ۱۹۷۵ و با عضویت «پیشرفته ترین» قدرت های اقتصادی جهان تشکیل شد. ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، آمریکا و کانادا اعضای این گروه هستند. رهبران این کشورها از زمان پیدایش این گروه تاکنون هر سال برای بحث و مذاکره بر مسائل روز گردهم می آیند. سال گذشته نشست سران این گروه به دلیل همه گیری بیماری «کووید ۱۹» به صورت مجازی برگزار شد. روسیه پیش از این در زمانی که گروه هفت به گروه هشت تغییر نام داده بود عضو این گروه بود. عضویت روسیه پس از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور لغو شد.

جلسات رهبران کشورهای عضو پشت درهای بسته برگزار می شود اما در پایان هر نشست بیانیه ای منتشر می شود که در آن موضوعات مورد بحث و توافق های به دست آمده توضیح داده شده است.

دغدغه های محیط زیستی، تغییرات آب و هوایی در کنار پاندمی کرونا و مسئله واکسیناسیون همگانی و همچنین اولویت دادن به مهار چین از سوی گروه هفت در اولین سفر خارجی جوبایدن، رئیس جمهوری آمریکا از محورهای مهم گفتگوهای سران بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزرای خارجه «گروه هفت» در لندن؛ آمریکا می‌گوید به دنبال مهار چین نیست

وزرای خارجه گروه هفت خطاب به روسیه: فوراً مسئول حمله به ناوالنی مشخص شود

چرا بریتانیایی‌ها امید به زندگی کمتری نسبت به مردم دیگر کشورهای ثروتمند دارند؟