آتش سوزی در کشتی اندونزی؛ همه ۲۰۰ سرنشين نجات یافتند

Indonesia ferry catches fire at sea
Indonesia ferry catches fire at sea Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک كشتی بزرگ با حدود ۲۰۰ سرنشين روز شنبه هنگام حرکت به جزيره‌ای دورافتاده در شمال شرق اندونزی دچار آتش سوزی شد. در پی وقوع این حادثه مسافران و خدمه کشتی مجبور به پریدن به میان امواج دریا شدند.

آگهی

يك كشتی بزرگ با حدود ۲۰۰ سرنشين روز شنبه هنگام حرکت به جزيره‌ای دورافتاده در شمال شرق اندونزی دچار آتش سوزی شد. در پی وقوع این حادثه مسافران و خدمه کشتی مجبور به پریدن به میان امواج دریا شدند و به این ترتیب حادثه بدون برجای گذاشتن تلفات انسانی پایان یافت.

بنا بر اعلام سخنگوی اداره حمل و نقل دریایی اندونزی، این کشتی که «KM Karya Indah» نام دارد، در زمان وقوع حادثه رهسپار بندر «سانانا» در جزیره لیمافاتولا بوده است.

آتش سوزی حدود ساعت ۷ بامداد به وقت محلی یعنی ۱۵ دقیقه پس از آغاز حرکت این کشتی روی داده و به نظر می‌رسد که حریق از موتورخانه کشتی آغاز شده است. تحقیقات برای روشن شدن علت وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.

وقوع حوادث مرتبط با کشتی در اندونزی، بزرگترین کشور مجمع الجزایری جهان با بیش از ۱۷ هزار جزیره، رایج است و دلیل اصلی بسیاری از این حوادث نیز بی‌توجهی خدمه کشتی‌ها به مقررات ایمنی است.

بنا بر اعلام اداره حمل و نقل دریایی اندونزی، همه ۱۸۱ مسافر این کشتی از جمله ۲۲ کودک همچنین همه ۲۲ خدمه آن از میان امواج آب نجات یافته‌اند و به یک جزیره منتقل شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زیردریایی غرق شده اندونزیایی پیدا شد

افزایش فشارها بر زنان و دختران اندونزی برای داشتن حجاب اسلامی

پکن به دنبال آزادسازی ۲۵ خدمۀ چینی تانکرهای توقیف شده در اندونزی