کرونا و طوفان در شبه‌قاره؛ هند با ثبت هزاران کشته رکورد تلفات روزانه جهان را شکست

Virus Outbreak India
Virus Outbreak India Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از ابتدای ماه آوریل تا کنون، شمار آلودگی‌ها به ویروس کرونا در هند دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند کنونی، هند در ماه ژوئن احتمالا اولین کشور جهان با بیشترین شمار آلودگی به ویروس کرونا باشد.

آگهی

هند روز چهارشنبه با ثبت ۴۵۲۹ مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته، از رکورد جدید شمار تلفات جانی این ویروس مرگبار خبر داد؛ در این مدت ۲۶۷ هزار و ۳۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا نیز تایید شده است.

این کشور در حالی با موج دوم شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند که اکنون باید مهیای مقابله با خسارات و تلفات ناشی از طوفانی سهمگین در غرب کشور نیز باشد.

این طوفان که از روز دوشنبه ایالت‌های گجرات، کرالا، گوا و ماهاراشترا واقع در سواحل غربی‌ هند را درنوردیده، تا کنون ۴۰ کشته برجای گذاشته است.

یک روز پیش از این مقامات این مناطق از ناپدید شدن ۱۲۷ نفر در آبهای غربی این کشور خبر داده بودند و ارتش هند در آخرین اطلاع رسانی خود در روز چهارشنبه اعلام کرد موفق به یافتن شماری از این افراد شده اما برای سومین روز پیاپی جستجو برای یافتن نشانی از ۷۵ تن باقی مانده ادامه دارد.

باد و باران شدید باعث جاری شدن سیل و تخریب خانه‌ها در مناطق ساحلی کم‌ارتفاع شده و طوفان فعالیت‌های کمپین واکسیناسیون را نیز در ایالت گجرات به حالت تعلیق درآورده است.

بنا بر اعلام رسانه‌های این کشور، قرار است نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در اواخر روز چهارشنبه به ایالت گجرات سفر و از مناطق طوفان‌زده بازدید کند.

هند در حال حاضر پس از ایالات متحده، دومین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا است. تا کنون حدود ۲۶ میلیون نفر از جمعیت ۱ میلیارد و ۳۹۱ میلیون نفری این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۲۸۴ هزار و ۲۹۰ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

از ابتدای ماه آوریل تا کنون، شمار آلودگی‌ها به ویروس کرونا در هند دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند کنونی، هند در ماه ژوئن احتمالا اولین کشور جهان با بیشترین شمار آلودگی به ویروس کرونا باشد.

موج دوم شیوع کرونا، بیمارستان‌های هند را نیز در شش هفته گذشته ملو از بیماران مبتلا به کووید۱۹ کرده و باعث کمبود اکسیژن و داروهای ضروری در این کشور شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دوندگان فوق ماراتن چین؛ تنها بازمانده چگونه جان سالم به در برد؟

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

شمار کشته شدگان حادثه سقوط بهمن در افغانستان به ۲۵ نفر افزایش یافت