بخش خدمات درمانی ایرلند با باج‌افزار مورد حمله سایبری قرار گرفت

حمله سایبری به بخش خدمات درمانی ایرلند
حمله سایبری به بخش خدمات درمانی ایرلند Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس اجرایی بخش خدمات درمانی ایرلند حمله سایبری به سامانه‌های رایانه‌ای این مجموعه را «بسیار تخصصی» توصیف کرد.

آگهی

بخش خدمات درمانی ایرلند روز جمعه اعلام کرد که فعالیت سامانه های رایانه ای خود را به دنبال «حمله ای قابل توجه با استفاده از باج افزار» متوقف کرده است.

به گفته مسئولان بخش خدمات درمانی ایرلند توقف فعالیت سامانه های رایانه ای این نهاد به آنها این امکان را خواهد داد تا شرایط پدید آمده را «کاملا» مورد ارزیابی قرار دهند.

بخش خدمات درمانی ایرلند در عین حال تاکید کرده است که از دور خارج شدن سامانه های رایانه ای تاثیری بر روند واکسیناسیون در مقابل بیماری همه گیر «کووید ۱۹» و خدمات رسانی آمبولانس ها در سطح این کشور نخواهد داشت. با این حال گزارش ها حاکی است که روند انجام آزمایش های ابتلا به ویروس کرونا تا حدودی مختل شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پل رید، رئیس اجرایی بخش خدمات درمانی ایرلند حمله سایبری به سامانه های رایانه ای این مجموعه را «بسیار تخصصی» توصیف کرد.

باج افزارها در جریان حملات سایبری از دسترسی به سامانه رایانه ای جلوگیری می کنند و عاملان آن برای رفع این محدودیت پرداخت مبلغی را طلب می کنند. با این حال بنا به گزارش ها بخش خدمات درمانی ایرلند هنوز درخواستی برای باج دهی دریافت نکرده است.

بیمارستان روتوندا در دوبلین روز جمعه اعلام کرد که برخی از قرارهای معاینه پزشکی در این بیمارستان به دنبال توقف فعالیت سامانه های رایانه ای لغو شده است.

تعدادی از بیمارستان های فرانسه نیز طی ماههای گذشته با حملات سایبری روبرو شده بودند. این در حالی است که این روزها در آمریکا نیز موضوع امنیت سایبری به دنبال حمله با باج افزار به شرکت «کلونیال پایپلاین» مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا به دنبال تصویب قوانینی برای مقابله با حملات سایبری است

باج‌گیری هکرها؛ حملات سایبری چند بیمارستان فرانسه را فلج کرد

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد