آکادمی پزشکی ونزوئلا از آمریکا خواست تا به این کشور واکسن کرونا اهدا کند

آکادمی پزشکی ونزوئلا از آمریکا درخواست واکسن کرد
آکادمی پزشکی ونزوئلا از آمریکا درخواست واکسن کرد Copyright CANVA PRO
Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آکادمی ملی پزشکی ونزوئلا از ایالات متحده آمریکا خواسته است با وجود سردی روابط بین واشنگتن و کاراکاس، این کشور آمریکای جنوبی را به فهرست بین‌المللی میلیون‌های دُز واکسن اهدایی خود اضافه کند.

آگهی

آکادمی ملی پزشکی ونزوئلا از ایالات متحده آمریکا خواسته است با وجود سردی روابط بین واشنگتن و کاراکاس، این کشور آمریکای جنوبی را به فهرست بین‌المللی میلیون‌های دُز واکسن اهدایی خود اضافه کند.

این نهاد روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که انریکه لوپز لویو، رئیس آکادمی ملی پزشکی که از نظر سیاسی مستقل است در تاریخ ۲ مه، درخواستی را به جیمز استوری، سفیر آمریکا در ونزوئلا ارائه داده است.

آکادمی پزشکی ونزوئلا در بیانیه خود افزود: «برای مهار همه‌گیری کرونا در کشور، باید حدود ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال را که حدود ۱۵ میلیون نفر می‌شود، در کمترین زمان ممکن واکسینه کنیم.»

این نهاد تصریح کرد میزان واکسن‌های دریافتی ونزوئلا کمتر از ۱۰ درصد نیاز این کشور است.

طبق گفته وزارت بهداشت، ونزوئلا حدود ۱.۴ میلیون دُز واکسن از چین و روسیه دریافت کرده و امیدوار است از برنامه سازمان جهانی بهداشت با نام کوواکس نیز برای پنج میلیون نفر از جمعیتش واکسن کرونا تامین کند.

این آکادمی از آمریکا درخواست واکسن تولیدی شرکت آسترازنکا را کرده است که ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا موجودی این واکسن را به کشورهای دیگر اهدا کند. این درخواست در حالی مطرح شده است که دولت ونزوئلا در ماه مارس گذشته مجوز این واکسن را به خاطر گزارش لختگی خون در برخی از کشورها رد کرده بود.

ونزوئلا تحریم‌های واشنگتن را مقصر مشکلات اقتصادی خود می‌داند.

آقای استوری سال گذشته به عنوان سفیر آمریکا انتخاب شد اما به دلیل گسیختگی روابط، وی هم اکنون در بوگوتا، پایتخت کلمبیا مستقر است.

آکادمی ملی پزشکی ونزوئلا گفت که آقای سفیر به درخواست آن‌ها پاسخ داده و گفته است که ایالات متحده آمریکا استقلال آکادمی را بسیاری ارزشمند می‌داند و امیدوار است در تلاش برای یافتن راه حلی برای این بحران با تمام طرف‌های همفکر همکاری کند.

ونزوئلا تاکنون حدود ۲۰۹ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور را ثبت کرده که از این تعداد ۲۳۰۰ نفر جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صندوق بین‌المللی پول از طرح ۵۰ میلیارد دلاری برای مهار کرونا رونمایی کرد

واکسن چینی سینوواک از ماه ژوئيه در مصر تولید می‌شود

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند