واکسن چینی سینوواک از ماه ژوئيه در مصر تولید می‌شود

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های مصری اعلام کردند با آغاز فرآیند ساخت واکسن ضد کرونای چینی در مصر، انتظار دارند در سال نخست ۴۰ میلیون دُز واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ تولید شود.

آگهی

وزیر بهداشت مصر می‌گوید که در این کشور از ماه ژوئن تولید واکسن چینی «سینوواک» آغاز می‌شود.

هاله زاید در یک نشست مطبوعاتی در قاهره با بیان این مطلب تاکید کرد که ۲ میلیون دُز نخست از این واکسن، در ماه ژوئن در کارخانه‌های شرکت مصری «واکسرا» که در زمینه تولید محصولات بیولوژیکی و واکسن فعال است، تولید می‌شود.

به گفتۀ او نخستین محموله مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این واکسن نیز در تاریخ ۱۸ مه دریافت خواهد شد. 

واکسن چینی تولید شده در مصر «سینوواک-واکسرا» نامیده می‌شود و به گفتۀ وزیر بهداشت مصر قرار است در سال نخست ۴۰ میلیون دُز از این واکسن در این کارخانه تولید شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که توافقنامه‌ای میان این کشور و شرکت سینوواک برای ساخت واکسن ویروس کرونا در مصر حاصل شده است.

این توافقنامه می‌تواند باعث تقویت پروژه واکسیناسیون در مصر شود؛ آن‌هم در شرایطی که در این کشور با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری، تنها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

مصر تا کنون ۶۵۰ هزار دُز واکسن چینی سینوفارم و حدود ۸۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا دریافت کرده است. مقام‌های مصری امیدوارند با راه‌اندازی خط تولید واکسن چینی در مصر، واکسیناسیون سراسری در این کشور آفریقایی سرعت بیشتری بگیرد.

مصر از اواخر ماه ژانویه واکسیناسیون کادر درمان را در بیمارستان‌های دولتی آغاز کرد و نخستین واکسن مورد استفاده در این کشور نیز محصول چینی «سینوفارم» بود. بعد از پایان مراحل واکسیناسیون کادر درمان، مصر اعلام کرد که واکسیناسیون سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را کلید زده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس آمار رسمی، تاکنون بیش از ۲۳۷ هزار نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین برای دستیابی به ایمنی ۸۰ درصدی تا پایان سال به دنبال واکسیناسیون کودکان است

آکادمی پزشکی ونزوئلا از آمریکا خواست تا به این کشور واکسن کرونا اهدا کند

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد