کولوسئوم شهر رم بار دیگر صاحب یک میدان مسابقه می‌شود

کولوسئوم روم باستان
کولوسئوم روم باستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کولوسئوم، از مشهورترین آثار باستانی شهر رم به لطف یک پروژه جدید و پیشرفته بار دیگر یک میدان مسابقه خواهد داشت

آگهی

بنای تاریخی کولوسئوم در شهر رم، پایتخت ایتالیا به لطف یک پروژه جدید و پیشرفته، بار دیگر یک میدان مسابقه خواهد داشت.

داریو فرانچسچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا روز یکشنبه در تشریح جزئیات این پروژۀ «فوق العاده»، از احداث یک طبقه جدید در این بنای تاریخی خبر داد که نمای بهتری از میدان نبرد گلادیاتورها را مقابل دیدگان تماشاگران به نمایش خواهد گذاشت.

او گفت: «شما می‌توانید روی این طبقه قدم بزنید و به مرکز کولوسئوم بروید؛ به همان شکلی که برای بازدیدکنندگان تا پایان قرن نوزدهم قابل مشاهده بود.»

این طبقه پیش از این توسط باستان‌شناسان برداشته شده بود تا بازدیدکنندگان زاویه دید بهتری برای دیدن هزارتوی اتاق‌ها و راهروهای زیر صحنه داشته باشند؛ این طبقه پس از آن هرگز به جای خود بازنگشت.

میلان اینگنریا، شرکت مهندسی ایتالیایی که قرارداد طراحی طبقه جدید به ارزش ۱۸.۵ میلیون یورو (۲۲.۲ میلیون دلار) را برنده شده، تعهد داده است که این پروژه را تا سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان برساند.

در این طرح جدید، یک سکوی چوبی با صدها شیار ساخته می‌شود که قابل چرخیدن است تا به این ترتیب نور طبیعی به اتاق‌های زیرزمین بتابد؛ جایی که در روم باستان گلادیاتورها و حیوانات، قبل از جنگ‌های مرگبار نگهداری می‌شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

کولوسئوم رم، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری ایتالیا است که در سال ۲۰۱۹ میلادی پیش از شیوع ویروس کرونا، حدود ۷.۶ میلیون بازدیدکننده داشت.

این تماشاخانه سنگی ۲ هزار ساله، بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر در امپراتوری رم بود که تا ۷۰ هزار جایگاه برای تماشاگران داشت.

این سازه میزبان جنگ‌های گلادیاتورها و محل اعدام همچنین شکار حیوانات بود. می‌توان این تماشاخانه سنگی را با پر کردن آب به محلی تبدیل کرد تا نبردهای دریایی در آن به نمایش گذاشته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف حمام خصوصی و شبکه آب شهری؛ جزئيات مدفون شهر روم باستان افشا شد

کشف دستور تهیه و پختن غذاهای روم باستان

کشف مقبره ای متعلق به روم باستان در شهر سوخته ایتالیا